וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן ממשיכה לייצר פצצה גרעינית"

4.12.2007 / 10:42

בתגובה לדו"ח המודיעין של ארה"ב, הקובע כי אירן השעתה את תוכנית הגרעין שלה, אמר שר הביטחון: "זה היה נכון עד 2003, התוכנית חודשה"

"אירן ממשיכה ככל הנראה בתוכנית ליצירת פצצה גרעינית" - כך אמר הבוקר שר הביטחון [[אהוד ברק]] בראיון לגלי צה"ל. ברק אמר את הדברים בתגובה לדו"ח המודיעין של ארצות הברית שהתפרסם אתמול, וקובע כי אירן השעתה את תוכנית הגרעין שלה בעקבות הסנקציות הבינלאומיות, אך ממשיכה להעשיר אורניום.

שר הביטחון העריך כי הערכת המודיעין האמריקאי היתה נכונה לשנת 2003, ואולם מאז חידשה אירן את העבודה על תוכנית הגרעין. לדברי ברק, ההערכות כי דו"ח המודיעין יוריד מעל הפרק את האופציה למתקפה אמריקאית באירן אינן נכונות בהכרח.

"אני לא חושב שזה תפקידנו לעשות הערכות כאלה של עמדת ארצות הברית", אמר ברק. "אחריותנו לוודא שהדברים הנכונים ייעשו. יש הרבה מה לעשות בנושא האירני - לדבר עליו כל כך הרבה, כפי שעושים לאחרונה, אינו הדבר הנכון. מילים לא עוצרות טילים".

"הערכת העבודה לא השתנתה"

גם שר התשתיות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני בנימין בן אליעזר אמר כי על ישראל להמשיך ולפעול בכל דרך נגד איום הגרעין האירני, בלי קשר לנאמר בדו"ח המודיעין של ארצות הברית. "הדו"ח הזה בסדר גמור, הוא גורם לחיוך, אבל מצד שני - הנחת העבודה של מדינת ישראל ושל מערכת הביטחון היא שאכן אירן הולכת הישר אל הדבר הזה", אמר בן אליעזר בראיון לגלי צה"ל. "זה בדיוק אחד הנושאים, בהם למדינת ישראל אסור לקחת סיכון".

משרד החוץ ברך הבוקר על הודעת שירותי המודיעין של ארצות הברית כי העיצומים על אירן נושאים פרי. עם זאת, הזהירו במשרד החוץ, כי על פי המודיעין הישראלי, תוכל אירן להשלים בניית פצצת אטום תוך שנתיים, ולא תוך שלוש עד חמש שנים, כפי שסבורים בארה"ב.

גורם בכיר במשרד החוץ אמר אתמול לקול ישראל, כי אין זה משנה מתי תשיג אירן את הפצצה, אלא אם יהיה גורם שיצליח למנוע זאת ממנה. לדבריו, פיתוחם של טילים לטווח בינוני מעידים על כוונותיה של אירן.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully