וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב: טעינו כשלא הכנסנו כתבים ללבנון

ספי קרופסקי

3.12.2007 / 12:16

דוברת צה"ל במלחמה אמרה בעדותה בוועדת וינוגרד כי הרמטכ"ל חלוץ טעה בכך שהחליט לבטל את התדריכים לעיתונאים

החלטתו של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ להפסיק את תדרוכי העיתונות היומיים במהלך מלחמת לבנון השנייה "הייתה תקלה". כך אמרה דוברת צה"ל לשעבר, מירי רגב, בעדותה בפני ועדת וינוגרד שהתפרסמה היום (שני).

במהלך עדותה חזרה רגב מספר פעמים על טענתה כי הציבור בישראל לא נחשף דיו להצלחותיו של צה"ל במהלך המלחמה. בין השאר אמרה רגב לחברי הוועדה כי יחידת דובר צה"ל נכשלה בכך שלא הכניסה כתבים לעומק לבנון, "כדי להביא את ההישגים של הצבא, את הקרבות ואת ההזדהות". לפיה, "הבעיה שהציבור הישראלי ראה רק את מה שהחיזבאללה צילם..אני חושבת שטעינו בזה טעות גדולה".

רגב אמרה לחברי הוועדה כי התדריך היומי "יצר תחושה של מדורת שבט, אנשים חיכו לראות את זה פעם ביום. נתנו לנו חצי שעה במה לבוא ולהגיד את הדברים שלנו, לא לשמוע את הפרשנים למיניהם". התדרוכים הצהליים נפסקו לאחר 10 ימי מלחמה.

רגב ציינה כי הצמרת הצבאית הושפעה מהציבור בהחלטה על ביטול התדריכים. "ביקורת, ביקורת. כמו שאתם מושפעים מהציבור, גם הם מושפעים מהציבור", אמרה. עוד נשאלה רגב אם חלק מהמפקדים שהופיעו בתדרוכים חשפו סודות. רגב ענתה: "אני לא יודעת. יכול להיות".

על ההדלפות הרבות לתקשורת במהלכה של המלחמה הסבירה רגב כי " העיקרון הוא שבמציאות של היום הזירה התקשורתית היא זירה של 24 שעות ביממה. זאת מציאות שאתה לא יכול להסתיר בה דבר". עוד אמרה: "אני ישבתי ושמעתי חלק מהדברים והייתי בהלם. איך אומרים דברים כאלו בכלל? זאת בעיה של משמעת ושל תרבות שאין לנו אותה. הלוואי שהייתי יכולה לשלוט בכל גורמי הדלף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully