וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניידות בהמתנה

ערן גבאי

3.12.2007 / 8:53

היום הראשון לביצוע תכנית הניידות היה בעיקר בסימן המתנה: למערכות הקורסות, למוקדנים ולמרכזי השירות העמוסים. סיכום

המתנייד הראשון בישראל עבר אתמול בבוקר מסלקום למירס. בעקבותיו נרשמה בין החברות תנועת מנויים ערה - וגדולה באופן משמעותי לעומת יום רגיל. ואולם ביום הראשון להשקת תוכנית הניידות לא נרשמה התנפלות של מנויים על מרכזי השירות של חברות הטלפון הסלולריות והנייחות בבקשות למעבר.

מקורות במשרד התקשורת מסרו כי עד השעה 18:00 נרשמו בכל חברות התקשורת כ-1,400 בקשות למעבר. אך כמות הניודים בפועל היתה רק בהיקף של כשליש ממספר הפניות, וזאת בשל תקלות טכניות.

במשרד התקשורת הפעילו אתמול חדר מצב לעניין ניידות המספרים, ושר התקשורת אריאל אטיאס ביקר במרכז הבקרה של בזק בראשון לציון. עם זאת, במשרד לא הכריעו אתמול בין הדיווחים הסותרים של חברות התקשורת בעניין היקפי הניוד.

בין בזק ל-HOT התנהל קרב גרסאות בעניין היקפי המעבר. בכבלים טענו כי מאות מנויים עברו מבזק אליהם. בבזק הגיבו בכעס ואמרו כי מספר המנויים שנדדו קטן עשרות מונים. לטענת בזק, "אתמול בבוקר החלה תנועה סולידית ולא ערה במיוחד של פניות. לכמויות המנויים שלהן טוענים אנשי הכבלים אין כל קשר למציאות, והן נמוכות באופן דרמטי ובסדרי גודל מהמצב בשטח. יפה היו עושים אנשי HOT אילו במוסרם אינפורמציה היו גם טורחים לדייק בעובדות". עם זאת, חברת הכבלים מגייסת כ-35 אלף מנויי טלפוניה ברבעון, שהם כ-500 מנויים ביום בממוצע, כך שהטענה של בזק נשמעת מעט מפתיעה נוכח נתון זה.

גידול של עשרות אחוזים בפניות

בחברות הסלולר נראו רק פנים מחייכות, כאילו לא שמעו שם על כך שהניידות היא משחק סכום אפס - כך שמישהו מרוויח בעוד האחר מפסיד. החברות עיבו משמעותית את מערכי השירות שלהן בעשרות עובדים, והאריכו את שעות הפתיחה של מוקדי השירות. בחברות דיווחו על גידול של עשרות אחוזים בהיקף הפניות למוקדי השירות, בניסיון לברר על תנאי הניוד ועל ההטבות שניתן לקבל אם נשארים בחברה. כך, מרבית הפניות למוקדי השירות אתמול היו בעניין הניידות.

על אף שחברות הסלולר ביצעו בשבועות האחרונים היערכות קפדנית לקראת תחילת הניידות, נרשמו אתמול תקלות טכניות. רק במוקדים של סלקום לא נרשמו אתמול תקלות. בסלקום הביעו שביעות רצון רבה מהתגובות הראשוניות בעניין הניוד. שם טענו כי סלקום היתה החברה שהצליחה לגייס אתמול את כמות המנויים הרבה ביותר (נטו).

לטענת מקורות בסלקום ובפלאפון, המערכת של פרטנר לניוד המספרים בין החברות נפלה החל בשעה 13:00 ועד לסיום יום העבודה, כך שלחברות לא התאפשר לנייד מנויים אל פרטנר וממנה. מקורות במשרד התקשורת אישרו את קיום התקלה בפרטנר, ואמרו כי העניין יועלה במסגרת שיחת הסיכום היומית שיערכו עם החברות.

בפרטנר טענו בתגובה כי ביצעו הורדה של המערכת באופן יזום, כמה פעמים, וייחסו זאת לעומסים הרבים שנוצרו בהעברת מנויים לחברה בשל מספר רב של פונים. ואכן, לטענת מקורות בענף, בדיקה של מערך הפניות של פרטנר מגלה כי החברה זכתה אתמול לגידול מרשים במתעניינים לעבור לשורותיה, וכי היו יותר מ-300 איש שביקשו לבצע ניוד אל החברה.

בפלאפון הוציאו סיכום ביניים מפורט ליום הראשון לניוד המספרים, ומסרו כי "אנו שבעי רצון מהתהליך, כאשר המאזן נוטה לטובת פלאפון. יותר לקוחות ביקשו להצטרף אלינו מאז שעות הבוקר, מאשר לעבור מאתנו. עם זאת, ראוי לציין כי מעט בקשות ניוד הושלמו בפועל, בשל תקלות בקרב מספר חברות תקשורת אשר לא איפשרו להשלים את התהליך במלואו. אנו משוכנעים שהגל החיובי של ניודים לפלאפון יימשך גם בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully