וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לא הוציא צווים - השביתה נמשכת

שרון נובק

3.12.2007 / 8:00

לאחר 9 שעות דיון, החליט בית הדין לעבודה שלא להוציא לפי שעה צווי מניעה. המדינה תספק נתונים נוספים על הרפורמה המתוכננת

שביתת ארגון המורים העל יסודיים תיכנס הבוקר (שני) ליומה ה-47, לאחר שבתום דיון לילי בבית הדין הארצי לעבודה לא הוצאו צווי מניעה המחייבים את המורים השובתים לכיתות. בסיומו של הדיון, שנמשך כ-9 שעות, החליט בית הדין לדחות את החלטתו בעניין הוצאת הצווים, והורה למדינה לספק עד השעה 11:00 בבוקר נתונים נוספים בנוגע לרפורמה המתוכננת במערכת החינוך.

בארגון המורים אמרו אתמול, כי אם יחליט בית הדין הארצי לעבודה להוציא צווי מניעה למורים, יכבד הארגון את הצווים, אך יעתור במקביל לבג"ץ. "אנחנו לא נפר חוק באופן חד משמעי", אמרה דוברת הארגון, קרן שקד, לוואלה! חדשות. "נכבד את הצווים ונחזור ללמד, אבל נמשיך את המאבק ולא נרפה גם אם זה יהיה יותר קשה".

מנגד, יושבי ראש ועדי העובדים בתיכונים הודיעו שלא יכבדו את צווי מניעה אם יוצאו כאלה. בגלי צה"ל דווח, כי לטענתם, הם אינם פועלים בתיאום עם ארגון המורים העל יסודיים, אך יושב ראש הארגון רן ארז נכח כשהתקבלה החלטתם.

בסוף השבוע קרא הארגון להורים שלא לשלוח את הילדים לבית הספר, כאות הזדהות עם מאבק המורים. אולם לפי שעה לא ברור כמה מההורים נענו לקריאה, והאם אכן תצלח ההשבתה הגורפת של הלימודים, במיוחד על רקע העובדה שמשרד החינוך הודיע כי הלימודים מתקיימים כסדרם. גם הסתדרות המורים הודיעה כי המורים בבתי הספר היסודיים יגיעו כרגיל לכיתות. בנוסף, ועדי הורים מקומיים רבים הודיעו כי הם אינם מקבלים את קריאתו של הארגון הארצי, וקראו לשלוח את הילדים לבית הספר.

ממשרד החינוך נמסר, כי נתונים מדויקים על רמת הנוכחות בכיתות יתפרסמו רק בסוף יום הלימודים. עם זאת, מורים והורים ברחבי הארץ דיווחו כי מרבית ההורים בחרו לשלוח את ילדיהם לבתי הספר, וכי נרשמה נוכחות גבוהה בכיתות.

"ההורים והמורים פועלים יחד"

דוברת ארגון ההורים הארצי, ענת כנפו, אמרה בשיחה לוואלה! חדשות, כי "אנחנו מנהיגים את השטח ופעילים בו כל הזמן. השטח מתלהט, ובמשרד החינוך לא מבינים זאת. אנחנו קוראים להורים להתעורר ולא לשלוח את הילדים לבית הספר". היא התייחסה גם לשמועות על חוסר שיתוף הפעולה עם החלטת הארגון, באומרה כי "מנסים לבלבל את ההורים. ההשבתה מתקיימת בכל היישובים, ויש הרבה ראשי ערים שתומכים בנו ומגבים את ההחלטה. אני גם יודעת שאין כמעט ועדים מקומיים שחולקים עלינו, ואני מציעה לבדוק טוב טוב את השמועות הללו", היא הוסיפה.

לדבריה של כנפו, ההחלטה על ההשבתה התקבלה משום שההורים והמורים פועלים ביחד באותה ברית חברתית. "רן ארז לא מבקש רק דברים שקשורים להורים, אלא רפורמה חינוכית, והוא יודע שיש לו גב מההורים", היא אמרה. כנפו הוסיפה, כי בשלב זה מתוכננת שביתה של יום אחד, אולם הבהירה כי אם לא ימצא פתרון צודק למשבר, "יש לנו תוכניות להחרפת המאבק". ואולם, היא לא ציינה מהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully