וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר חברון: סופרים ופעילי שמאל בצעדת מחאה

ינאי ישראלי

1.12.2007 / 13:40

לדברי הפעילים, מטרתם היא לסייע לפלסטינים שסובלים מהתנכלויות, לחרוש בביטחה את אדמתם. צה"ל הכריז על שטח צבאי סגור

כ-200 פעילי שמאל ישראלים ופלסטינים מקיימים בשעה זו צעדה בדרום הר חברון, במחאה על התנכלויות כלפי החקלאים הפלסטינים באזור. לדברי הפעילים, בהם קבוצת סופרים ואנשי רוח, מטרת הצעדה היא לסייע לחקלאים הפלסטינים מהכפר חירבת טובא לחרוש בביטחה את שדותיהם, הסמוכים להתנחלות חוות מעון.

אחת הפעילות, ענת מארגון תעיוש, סיפרה בשיחה לוואלה! חדשות כי צה"ל ניסה למנוע את הצעדה באמצעות הכרזה על האזור כשטח צבאי סגור, אולם הפעילים התעלמו ממנו וכעת הם חוצצים בין החקלאים הפלסטינים החורשים את אדמתם לבין החיילים. לדבריה, "הכפר הזה סבל מהרבה התקפות של מתנחלים, לעיתים בליווי של הצבא. העובדה שאנחנו כאן מאפשרת לפלסטינים להגיע לאדמות שלהם, דבר שנמנע מהם באופן קבוע".

לדברי הסופרת רונית מטלון, המשתתפת גם היא בצעדה, המציאות בשטח עולה על כל דמיון. "אני חושבת שלבוא ולראות את הדברים בעיניים זאת הפעולה הכי אלמנטרית והכרחית, שיכולה להבהיר הרבה דברים, והייתי שמחה שכמה שיותר ישראלים שוחרי שלום יבואו ויראו בעצמם את הנוף המדהים מצד אחד, ואת הכיעור האנושי מהצד השני, כיעור שהוא חלק מהחברה שלנו". לדבריה, "המתנחלים באזור פשוט ממררים את חייהם של האיכרים הפלסטינים העניים. אני מסופקת כמה אידיאולוגיה בכלל יש כאן. נראה לי שפשוט יש כאן רצון להציק, להיתקע בגרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully