וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: לאפשר לארבעה חולים לעבור מעזה

ניר יהב

30.11.2007 / 1:14

אחד מ-11 החולים, שארגון "רופאים לזכויות אדם" ביקש להתיר את מעברם דרך ישראל, נפטר בנתיים. בג"ץ: "אין לשלול טיפול מציל חיים"

בג"ץ ביקש מהמדינה להתיר מעבר של ארבעה חולים מעזה לירדן דרך ישראל. השופטים כתבו בהחלטה, שדנה בעתירת "רופאים לזכויות אדם", כי "אף אם מדובר ברשעים, אין לשלול מהם נגישות לטיפול מציל חיים".

עתירת "רופאים לזכויות אדם" הוגשה בשם 11 חולים ב-7 בנובמבר. בעתירה ביקש הארגון להתיר הכנסת 11 חולים בסכנת חיים לטיפול בישראל או דרכה לגדה, למצרים או לירדן. לאחר עיכוב של כשבועיים וחצי, במהלכם נפטר אחד החולים בעודו ממתין להחלטת בית המשפט, ביקש בג"ץ מהמדינה לבחון את כניסתם או מעברם של שאר החולים לישראל או למדינה שכנה. שופטי בג"ץ טרם נתנו החלטה סופית בעניין.

בהחלטה מציעים השופטים לבדוק אפשרות שהחולים ייצאו לטיפול "בליווי שיהא מקובל ממחסום ארז למעבר הגבול עם ירדן, בדרך הקצרה – ובזמן הקצר ביותר האפשרי". השופטים מציעים שגורם בצלב האדום או במשרד הבריאות הפלסטיני ילווה אותם. השופטים מציינים עוד כי מדובר בנושא המערב פיקוח נפש ולכן הוא מצריך התערבות. "יש מקום – עם כל שאט הנפש העמוק ממעורבים בענייני טרור – לחפש דרכים לאפשר טיפול כאמור, תוך מזעור הסכנה", מוסיפים השופטים.

בהחלטה נשלל גם הבסיס מאבחנה קודמת שעשתה המדינה בין מקרים מצילי חיים לבין מקרים בהם מדובר ב"איכות חיים" לגבי כניסה לטיפול בישראל. עם זאת בג"ץ לא דן בחובתה העקרונית של ישראל כלפי החולים תושבי רצועת עזה.

בארגון רופאים לזכויות אדם ברכו על ההחלטה ומסרו כי "יש לעקוב ולוודא כי מעבר החולים אכן יוסדר כפי שמבקש בג"ץ מן המדינה כיוון שבין ההצהרות ובין הפרקטיקה היומיומית קיים מרחק רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully