וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מנוס מחלוקת ארץ ישראל"

ספי קרופסקי

29.11.2007 / 19:42

שר הביטחון בכינוס מפלגת העבודה: נפעל בכל הכוח למימוש חזון השלום. על המשבר בחינוך: אנחנו נותנים לתמיר גיבוי מלא

שר הביטחון אהוד ברק שב הערב (חמישי) מארה"ב והגיע הישר לישיבת לשכת מפלגת העבודה. ברק סקר בפני חברי המפלגה את רשמיו מוועידת אנאפוליס ואמר כי 60 שנים אחרי כ"ט בנובמבר, שוב יש לדון בפתרון של שתי מדינות לשני עמים: "שוב חוזר ההיגיון הבלתי נמנע של חלוקת ישראל לשניים. אין פתרון אחר, אלא מצב של שתי מדינות לאום החיות זו לצד זו. העבודה, ואני בראשה, נמשיך לפעול בכל הכוח כדי שהחזון הזה יתממש באחריות, דרך החלטות נכונות שיגיעו דרך אופק מדיני ואחריות ביטחונית".

ברק הבהיר בדבריו, כי כוחה של ארה"ב עדיין במותניה: "באנאפוליס ראינו היטב את השפעתה ואת כוחה של ארה"ב, חרף ההתפתחויות בעירק וחרף היות הממשל בשנתו האחרונה. הנשיא בוש ידידותי לישראל ומחוייב לביטחונה. זה לא אומר שלא יהיו ויכוחים לאורך הדרך. פגשתי שם בארבע עינים בכירים אמריקאים. בפגישות עלו צורכי הביטחון של ישראל וגם דיברנו על אירן וסוריה". ברק סיפר גם על פגישתו עם שר החוץ הרוסי: "פגשתי גם את לברוב והייתה לנו אפשרות ללבן את חילוקי הדעות שלנו, גם אם בצורה בוטה", בהתייחסו לתמיכתה של רוסיה באירן.

"אתמול בלילה נפגשנו עם בוש, שנתן את ברכתו להוציא את התהליך המדיני לדרך. דיברנו על המפגשים שייערכו ובאיזה מתכונת נדון על הסדר הקבע". עם זאת אמר, "אסור להשלות את עצמנו - לא יהיה קל וצפויה לנו עבודה רבה".

"מגנים את העצומה נגד תמיר"

ברק התייחס גם למשבר במערכת החינוך והביעה תמיכה בחברת מפלגתו, שרת החינוך יולי תמיר, באומרו כי "המפלגה כולה נותנת גיבוי מלא לשרת החינוך, הנאבקת ימים ולילות להכניס סדר במערכת שדרושה לה רפורמה ארוכה ויש הרבה לתקן בה".

הגיבוי הפומבי של ברק לתמיר, בא נוכח העצומה הקוראת לראש הממשלה אהוד אולמרט לפטרה, עליה חתמו כ-40 חברי כנסת, בהם ח"כים מסיעת קדימה. ברק הגיב לכך ואמר: "החתמת הח"כים, כולל ראשי מפלגות, כולל אחד השרים שהוא קולגה של ראש הממשלה (שאול מופז - ס.ק) היא דבר מגונה. אנו מגנים אותו בצורה פשוטה וגלויה".

ברק התייחס בסיום דבריו לרפורמות הצפויות במפלגה, ואמר כי אלו יעברו דרך מרכז המפלגה ולא ייתבצע מחטף. יו"ר העבודה לא שכח לעקוץ את עמיר פרץ, שביקר באחרונה את התנהלותו: "כל מי שאין לו כוחות נפש לשלב ידיים שיעשה לכולנו טובה ולפחות לא יפריע. השנה הזו תהיה עמוסה, גם בנושאים מדינים אך גם בנושאים נוספים. זו תהיה שנה שבה נהיה ערניים ודרוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully