וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ישראל לא גמורה, היא חזקה

29.11.2007 / 18:01

בראיון לגלי צה"ל, יו"ר האופוזיציה תקף את דברי אולמרט, לפיהם 'אם לא יהיו שתי מדינות - ישראל גמורה'. "זו עמדה של רפיסות"

"ישראל לא גמורה. היא ממשיכה ותמשיך להתקיים. היא חזקה. לא תבוא התפייסות מתוך עמדת רפיסות, עמדה של 'אני אקבל את כל התביעות שלכם אחרת אני אעלם לים'" – כך אמר הערב (חמישי) יו"ר האופוזיציה [[בנימין נתניהו]], בתגובה לדברי ראש הממשלה אהוד אולמרט, לפיהם "אם לא יהיו שתי מדינות – ישראל גמורה". בראיון לגלי צה"ל אמר נתניהו כי זוהי אמירה של רפיסות וחולשה.

נתניהו כינה את ועידת אנאפוליס "כינוס וירטואלי". לדבריו, "היה נדמה שהם מדברים על שלום עם שותפים אמיצים, אבל כולנו יודעים שאבו מאזן בקושי משתלט על המוקטעה, ובוודאי שלא יכול לשמור על הביטחון, שהוא מרכיב חיוני לשלום, בעוד אולמרט מוותר ומוותר בלי לקבל כלום. אנחנו רוצים שלום אמיתי ולא וירטואלי". ראש האופוזיציה סבור שהוועידה הסתיימה בכישלון. "אולמרט ויתר לפני אנפוליס, ויתר במהלכה וממשיך לוותר ללא תמורה. ככה לא מנהלים משא ומתן, וככה לא עושים שלום", אמר.

לדברי נתניהו, ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון "צדק כשהתנה את מפת הדרכים בכך שהפלסטינים יתחילו קודם כל להלחם בטרור, וגם את זה אולמרט זרק בלי תמורה". הוא התרעם גם על כך שראש הממשלה לא הגיב כלל לדברי אבו מאזן בוועידה, לפיהם ירושלים המזרחית תהיה בירת פלסטין. "הייתי בוועידות וניהלתי מו"מ", אמר. "ככה לא עושים שלום. ראש ממשלה בישראל צריך לנהל מו"מ בגאווה ובתקיפות. אל תחשוב שהערבים מעריכים ראש ממשלה חלש. זה כמו אדם שעומד בקרן רחוב ומחלק כסף. כל עוד הוא מחלק שטרות טופחים לו על השכם. וברגע שיפסיק לחלק, מה הם יעשו? יגידו 'למה הפסקת, תן עוד'".

נתניהו סבור גם כי למרות שאנשי ראש הממשלה מציגים את הוועידה כהצלחה, "המציאות תיישר את כל הגורמים כי ברור שאנאפוליס היתה כשלון". לדבריו, "אף אחד לא קונה את החלום הוורדרד שמנסים למכור כאן. הציבור מבין שיכולים להיות קוקטיילים באנאפוליס אבל כשיש קסאמים בשדרות ברור שהפלסטינים לא ממלאים אף אחת מההתחייבויות שלהם". לסיום התייחס נתניהו גם לשיחה שלו עם סילבן שלום, ואמר כי הוא מרוצה מאוד מתוצאותיה. "דיברנו כיצד לקצר את ימיה של ממשלת אולמרט-ברק", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully