וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רבעון של הפסדים למעריב

נתן שבע

29.11.2007 / 16:11

העיתון הפסיד 17 מיליון שקל ברבעון השלישי וכ-100 מיליון שקל מתחילת השנה שעברה, כתוצאה מקיטון במפרסמים

עיתון "מעריב" ממשיך להתדרדר. הכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי הפסידה 17.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, דומה להפסד אותו ייצרה ברבעון המקביל. בסך הכל הפסידה החברה 45 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים. בסך הכל הפסידה מעריב כ-100 מיליון שקל מתחילת 2006.

הכנסותיה של החברה ירדו בכ-5% ל-125.6 מיליון שקל, כאשר הירידה מוסברת מקיטון בהכנסות הפרסום של העיתון. הירידה ברווח הגולמי היתה כבר חדה יותר כאשר הרווח הגולמי של החברה נחתך ב-22% ל-25.6 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי של העיתון ירד כאשר את הירידה ברווחיות מסבירה החברה מגידול בעבודות דפוס, ששיעור הרווח הגולמי שלהם נמוך ביחס לשיעור הרווח הגולמי בהכנסות שאינן מדפוס. בעקבות זאת עברה מעריב להפסד תפעולי של 15.6 מיליון שקל לעומת הפסד של 6.9 מיליון שקל ברבעון המקביל של השנה.

תזרים המזומנים של החברה ממשיך לדמם כאשר החברה שרפה מזומנים מפעילות שוטפת של 12.8 מיליון שקל ובסך הכל 37.8 מיליון שקל בתשעת החודשים של השנה. בעקבות זאת, נותרו לחברה מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של 182 מיליון שקל.

הנפילה במצבו של מעריב מתרחשת עם החרפת התחרות בענף עם כניסתם של החינמונים לתחום וגם עם עליית מחירי הנייר בעולם בשנים האחרונות. ניסיונותיו של נמרודי לנסות למכור את העיתון בשנה האחרונה למספר משקיעים, בינים שלדון אדלסון וארקדי גאידמק, עלו בתוהו. מניית מעריב נפלה ב-23% מתחילת השנה והיא נסחרת לפי שווי של 380 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully