וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר פלסטיני: פתח מביס את חמאס

ניר יהב

29.11.2007 / 14:06

אם יתקיימו היום בחירות ברשות הפלסטינית, יזכה פתח ב-51% לעומת 15% בלבד לחמאס. 66% מתנגדים לירי רקטות הקסאם

סקר פלסטיני מגלה כי אם יתקיימו היום בחירות לפרלמנט ברשות הפלסטינית 51% מהציבור יצביעו לרשימתה של תנועת פתח בעוד ש-15% בלבד יצביעו לרשימת חמאס. הסקר, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אל-אזהר בעזה וממרכז "אל-קודס" למחקרים, מגלה עוד כי במקרה שיתקיימו בחירות ישירות לתפקיד יושב ראש הרשות, 55% מהנשאלים אמרו כי יתנו את קולם למועמד פתח ו-14% יצביעו למועמד חמאס. שאר הנשאלים מסרו כי יתנו את קולם למועמדים אחרים ולרשימות אחרות.

בנוגע לוועידת אנאפוליס אמרו רוב הנשאלים (78%) כי כל הסכם שיושג בין ישראל לפלסטינים צריך להיות נתון למשאל עם על ידי הציבור הפלסטיני. נתון מעודד שמעלה הסקר הוא בנוגע לירי הקסאמים לעבר ישראל. כשני שלישים מהנשאלים מתנגדים לירי משום שהוא מביא לידי הידוק המצור על חייהם.

רוב נשאלי הסקר (67%) מטילים על חמאס את האחריות לאירועים ברצועת עזה. מעל 57% מהנשאלים סבורים כי מנגנון הביטחון של חמאס בעזה ("הכוח המבצע") אינו משרת את האינטרס הפלסטיני. אחוז דומה (55%) טוענים כי ההפיכה שביצע חמאס באה כתוצאה מהוראות מחו"ל.

אחוז עצום של נשאלים (88%) אמרו כי המצב הכלכלי הקשה ברצועת עזה ובגדה מאיים על חייהם. כמחצית מהנשאלים (52%) האשימו את המשבר בעזה בדעיכה המדינית. בנוגע לסוגיית ה"הודנה" בין ישראל לחמאס, הביעו 53% מנשאלי הסקר התנגדות לחתום על הסכם רגיעה עם ישראל. 47% דווקא תומכים בכך.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully