וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לעמיתיה הערבים: אני לא מצורעת

ספי קרופסקי

29.11.2007 / 10:55

הוושינגטון פוסט מביא פרטים חדשים מאנאפוליס. שרת החוץ פנתה לשרי החוץ הערבים ושאלה: למה אתם לא לוחצים את ידי?

"למה אף אחד לא מעוניין ללחוץ את ידי, למה אף אחד לא רוצה להראות מדבר איתי?", כך פנתה שרת החוץ ציפי לבני לעמיתיה הערבים במפגש סגור לתקשורת שהתקיים בפסגת אנאפוליס שננעלה אמש. לבני כיוונה את דבריה אל עמיתה מערב הסעודית, סעוד אל פייסל, שערב הוועידה הצהיר כי אין בכוונתו ללחוץ את ידיהם של הנציגים הישראלים.

ה"וושינגטון פוסט" מדווח היום (חמישי) לראשונה על המפגש הדרמטי בין שרת החוץ לבין שרי החוץ הערבים. השר ההולנדי לענייני אירופה, פרנס טימרמנס סיפר לעיתון כי לבני ענתה לעמיתיה, "תפסיקו להתייחס אלי כאל מצורעת". עוד אמר טימרמנס לעיתון, "הם התעלמו ממנה כאילו היא הייתה אחותו הצעירה של דרקולה".

מי שנחלצה לעזרתה של שרת החוץ, הייתה מזכירת המדינה קונדוליזה רייס שעלתה לנאום נאום לא מתוכנן. רייס דיברה על ילדותה כצעירה שחורה באלבאמה, שסמלה את הבדלנות הגזעית בין שחורים ללבנים בארצות הברית. רייס קישרה את דבריה למציאות כיום במזרח התיכון.

נוכחים בחדר דיווחו כי במהלך נאומה של רייס נשתתקו כולם. רייס ציינה כי לא התכוונה להביא את ההשוואה הזו, אולם "כמו הישראלים, אני מכירה את ההרגשה איך זה ללכת לישון בלילה בפחד". עוד אמרה, כי "אני גם מכירה את ההרגשה איך זה לא לעבור מחסום כפי שהפלסטינים חווים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully