וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משעל דחה הזמנה לבקר באירן בשל לחצים"

ניר יהב

29.11.2007 / 10:15

ראשי הפלגים הפלסטינים דחו הזמנה של אחמדינג'ד לבקר באירן בשל "הסתייגויות מעיתוי ההזמנה", על רקע השתתפות סוריה באנאפוליס

מקורות בדמשק מסרו לעיתון "אל-חיאת" כי בכיר החמאס חאלד משעל ומזכ"ל הג'יהאד רמדאן שלח, יחד עם שאר ראשי הפלגים הפלסטינים בסוריה, דחו אתמול הזמנה רשמית של אחמדינג'ד לבקר באירן ולהיפגש עימו, בשל לחצים אדירים שהופעלו עליהם. לאור זאת, הם הודיעו לשגרירות האירנית בדמשק על רצונם לדחות את הביקור.

לפי הדיווח, אחמדינג'ד הזמין את ראשי הפלגים הפלסטינים לביקור בארצו בעת שנפגש בחודש יולי האחרון בדמשק עם בכירי הארגונים, בכללם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ומזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח.

שלח ומשעל התייעצו ודחו

המקורות מסרו לעיתון כי "שר החוץ האירני, מנושהר מותקי, הציע לסוריה לארח את הוועידה האלטרנטיבית לוועידת אנאפוליס. לאחר שסוריה דחתה את ההצעה, אירן החליטה לארח את הוועידה, אלא שהארגונים לא נענו להזמנתה". לפי המקורות, ביומיים האחרונים קראה אירן מחדש לעשרה ארגונים להתארח בה.

העיתון מדווח כי חאלד משעל, רמדאן שלח ומזכ"ל 'החזית העממית - המפקדה הכללית' התייעצו ביניהם והחליטו לדחות את ההזמנה למועד אחר בשל "הסתייגויות רבות מעיתוי ההזמנה", וזאת על רקע השתתפותה של סוריה בוועידת אנאפוליס.

בימים האחרונים שוררת מתיחות בין סוריה לאירן על רקע השתתפותה של סוריה בוועידת אנאפוליס. למרות שדוברים אירניים מדגישים כי היחסים בין המדינות טובים, הם מסתייגים מהצעד הסורי. "הופתענו מהעמדה הסורית", אמר שלשום יועצו של מנהיגה הרוחני של אירן, עלי חמינאי. לדבריו, החלטתה של סוריה להשתתף בוועידה "שגויה".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully