וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון קשה ל"הראל" - הפסד של 34.7 מיליון

אתי אפללו

29.11.2007 / 9:28

חברת הביטוח, בבעלות משפחת המבורגר, רשמה הפסד של 133.6 מיליון שקלים בביטוח חיים בעקבות המשבר בשוק ההון

חברת הביטוח הראל שבבעלות משפחת המבורגר מפרסמת היום את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי. בהתאם לאזהרת הרווח שפירסמה, מסיימת הראל את הרבעון בהפסד של 34.7 מיליון שקל. את שלושת הרבעונים הראשונים מסיימת הראל ברווח מפעילות שוטפת בגובה של 364.5 מיליון שקל - עלייה של 32% לעומת שלושת הרבעונים המקבילים בשנת 2006. הרווח הנקי שמציגה הראל בתום שלושת הרבעונים הראשונים הוא 571 מיליון שקל, מהם 207 מיליון שקל רווח הון חד פעמי בשל ביטול הפרשה לעתודה.

הראל, שכמו מרבית חברות הביטוח פירסמה אזהרת רווח בעקבות הירידות בשוק ההון בחודשים יולי אוגוסט ובשל עליית המדד, מציגה הפסדים של 133.6 מיליון שקל ברבעון מתחום ביטוח החיים. הראל שומרת על יציבות בהכנסות מפרמיות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ביחס לשלושת הרבעונים המקבילים, והיא אף מציגה ירידה בשיעור הפדיונות. את התוצאות החלשות ניתן לייחס בעיקר לירידה מהכנסות מהשקעות ברבעון השלישי.

בביטוח הכללי מציגה הראל עלייה רווח של 66.6 מיליון שקל, ואת שלושת הרבעונים הראשונים היא מסיימת ברווח של 240.4 מיליון שקל, ירידה של 19% לעומת התקופה המקבילה. דווקא מהכנסות מהשקעות מציגה הראל עלייה קלה, אולם היא גם מציגה עלייה בתביעות, שנובעת בחלקה מעלית המדד, וירידה של כ-7% בפרמיות שגבתה בשלושת הרבעונים הראשונים לעומת התקופה המקבילה, כאשר הירידה העיקרית היא בביטוח אחריות מעבידים.

ברכב ורכוש מציגה הראל יציבות בהיקף הפעילות לצד עלייה בתביעות. בביטוחי בריאות, בהם נחשבת הראל למובילת שוק, מציגה החברה עלייה בהיקף הפעילות. בתחום הפיננסי, רכישת קרנות הנאמנות פיא מתחילה לקבל ביטוי בדו"חות הכספיים. הקרנות הניבו להראל הכנסות של 57 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים. כמו כן, בתקופה זו, הכנסותיה של הראל מפעילות הפנסיה והגמל היו 80 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully