וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב תהיה מעורבת פעילה בתהליך השלום"

28.11.2007 / 22:51

כך אמר נשיא ארצות הברית לאחר מפגש מסכם עם אולמרט ואבו מאזן בתום ועידת אנאפוליס. הערכות: המפגש נועד להגביר מעורבות אמריקאית במו"מ, לאחר שישראל סרבה לנהלו בארה"ב

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר היום (רביעי) בתום פגישה עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי ארצות הברית תהיה מעורבת פעילה בתהליך השלום בין הישראלים לפלסטינים.

בתוך כך, הודיעה הערב שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס על מינוי הגנרל בדימוס ג'יימס ג'ונס לשליח המיוחד במזרח התיכון לחידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים. "גו'נס הוא האדם לו אנו זקוקים לשם המשימה החיונית הזו", אמרה רייס כג'ונס לצידה. ג'ונס שימש בעבר כמפקד כוחות נאט"ו באירופה.

בתום פגישה שנייה בין השלושה, ועם חתימת ועידת אנאפוליס, אמר בוש, כי "לא הייתי עומד פה אם לא הייתי מאמין ששלום אפשרי, והשניים שלצידי (אבו מאזן ואהוד אולמרט) לא היו עומדים כאן לולא היו חושבים את אותו הדבר".

בוש אמר עוד, כי ארצות הברית תסייע בכוחה לישראל ולרשות כדי להחליט את ההחלטות הנכונות שיביאו להקמת מדינה פלסטינית שתחיה בשלום לצד מדינת ישראל. "חשוב שהקהילה הבינלאומית תתמוך בשני המנהיגים... כולנו רוצים שלום בארץ הקודש".

על פי ההערכות, המפגש הנוסף בין השלושה נועד להגביר את המעורבות האמריקאית במשא ומתן על הסדר קבע שצפוי להתחיל בין שני הצדדים אחרי הוועידה. גורמים במשלחות טענו כי ישראל סרבה לבקשת ארצות הברית להתחיל לנהל את המשא ומתן כבר היום בארצות הברית, משום שישראל חוששת ממעורבות יתר של האמריקאים.

וידיאו: רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully