וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוש יכול להחליף שטחים עם מקסיקו"

28.11.2007 / 17:39

חבר צוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת הגיב לנאומו של בוש באנאפוליס. "הפלסטינים אינם מחויבים להצהרותיו של הנשיא"

"דבריו של הנשיא בוש הם עניינו שלו בלבד, הפלסטינים אינם מחויבים להם, לא בעניין ההכרה בישראל ולא בסוגיות אחרות", כך אמר ראש צוות המו"מ הפלסטיני [[סאיב עריקאת]] בתגובה לנאומו של הנשיא בוש אתמול (שלישי) בוועידת אנאפוליס, אודות מסמך הבנות משותף לישראל ולפלסטינים והקמת ועדת היגוי בדרך להשגת הסדר קבע.

לדבריו, הפלסטינים אינם מחויבים להצהרותיו של הנשיא, וכי "אם בוש מעוניין לדבר על חילופי שטחים, הוא יכול להחליף שטחים עם מקסיקו". בקול ישראל דווח, כי עריקאת אמר עוד שבהצהרה המשותפת לא באה לידי ביטוי עמדת ישראל. קודם לכן, אמר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רדינה, כי בוועדה לא סוכם דבר המחייב את הפלסטינים, וכי הצהרה משותפת היא הבנה, ולא מסמך.

אתמול (שלישי) נאם נשיא נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בפתח ועידת אנאפוליס, והכריז כי ישראל והרשות הפלסטינית הסכימו על מסמך הבנות משותף. במסגרת המסמך הוסכם כי תוקם ועדת היגוי משותפת לשני הצדדים, שתחל במו"מ נמרץ להסדר קבע. בוש הוסיף כי המפגש הראשון של ועדת ההיגוי יתקיים ב-12 לדצמבר וכי מטרתה של הוועדה להגיע להסדר קבע עד סוף שנת 2008.

לדברי בוש, הסדר הקבע יתבסס על עקרונות "[[מפת הדרכים]]" והמו"מ יערך תחת פיקוחה של ארצות הברית. "דור שלם של פלסטינים עלול ללכת לאיבוד ולהפסיד לגורמים הקיצוניים", אמר בוש. "את חלומם למדינה פלסטינית ניתן להגשים באמצעות משא ומתן". לדברי בוש, העולם כולו מבין את חשיבותה של ועידת אנאפוליס ולכן כל כך הרבה מדינות שלחו נציגים לוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully