וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל הודיע: העבודה מנתקת מגע עם הקואליציה

ספי קרופסקי

28.11.2007 / 17:02

במפלגה זועמים על כך שהצעת פרידמן להעביר את חוק בתי המשפט עברה בקריאה ראשונה. פז-פינס: רה"מ דוחק אותנו לפינה

"עד להודעה חדשה סיעת העבודה תנתק מגע עם הקואליציה, הן בוועדות והן במליאה. הצעת החוק בנוגע להעברת התיקים מנוגדת לקווי היסוד של הממשלה" - כך אמר היום (רביעי) מזכ"ל העבודה ח"כ [[איתן כבל]], בתגובה לאישור [[חוק בתי המשפט]] בקריאה ראשונה. כבל הוסיף, כי "קואליציה היא שותפות, ולא דורסנות. העובדה שלא הגענו לפשרה במשך שלושה שבועות משמעה כי ראש הממשלה הורה לאנשיו לפעול בדורסנות".

למרות התנגדות הסיעה, אושר היום החוק של שר המשפטים דניאל פרידמן בקריאה ראשונה. "מדובר בחוק שנועד לסייע לתפקודו של בית המשפט החדש במחוז מרכז, ולהקל על העומס", אמר פרידמן לאחר ההצבעה. לדבריו, "הנהנה העיקרי מההחלטה הוא האזרח".

הקואליציה שינתה את עמדתה

ח"כ אופיר פז-פינס (העבודה) זעם על ההצבעה ואמר כי "העבודה לא תוכל לשבת בממשלה שיום אחד מכריזה שלום עם הפלסטינים וביום השני מכריזה מלחמה על בית המשפט העליון. אם ראש הממשלה סבור שבגלל אנאפוליס נשאר שבויים בממשלתו, והוא יכול להפר בשיטתיות את ההסכמים הקואלציוניים עם מפלגת העבודה, טעות בידו".

פינס אמר עוד כי ראש הממשלה דוחק את מפלגת העבודה לפינה. "הממשלה משתלטת על מערכת המשפט הישראלית בבריונות שלא היתה מביישת משטרים דיקטטוריים".

כבל איים במהלך היום כי סיעתו תנתק מגע עם הקואליציה, אם תעלה להצבעה הצעתו של פרידמן. בבוקר החליט יו"ר הקואליציה [[אלי אפללו]] (קדימה) כי הממשלה תצביע נגד הצעתו של פרידמן. אולם בצהרים שינתה הנהלת הקואליציה את עמדתה, למורת רוחו של כבל שדחה מספר הצעות פשרה.

במכתב לראש הממשלה ולשר המשפטים, כתב כבל מוקדם יותר כי "הודעתי ליו"ר הקואליציה אלי אפללו, כי במידה והצעת החוק שבנדון תעלה על סדר יומה של הכנסת, בכוונתי להורות לחברי סיעת העבודה לנתק מגע מהקואליציה עד להודעה חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully