וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת צרפת: נבוא חשבון עם המתפרעים

28.11.2007 / 15:01

נשיא צרפת סרקוזי ביקר את אחד השוטרים שנפצעו במהומות בפרברי פריס, והבטיח כי המתפרעים יובאו למשפט צדק

המהומות בצרפת נמשכות זה הלילה השלישי ברציפות: צעירים העלו הלילה (רביעי) באש מספר מכוניות בפרבר וייר לה בל הסמוך לפריס. המהומות גם התפשטו לדרום המדינה: בטולוז הציתו צעירים עשר מכוניות וספריה אחת עלתה באש. המשטרה מסרה כי מאז תחילת המהומות ביום ראשון, נפצעו 120 שוטרים.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, שביקר היום (רביעי) בבית החולים את אחד השוטרים הפצועים, אמר כי המתפרעים יובאו למשפט צדק. היתה זו התבטאותו הראשונה של סרקוזי, שחזר מביקור רשמי בסין, מאז החלו המהומות ביום ראשון בלילה. סרקוזי כינה את המהומות "בלתי מתקבלות", והבטיח: "נמצא את היורים".

ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון, הבטיח לנהוג ביד קשה בצעירי הפרברים. לדבריו, "העימותים לא מתקבלים על הדעת, בלתי נסבלים ובלתי מובנים". פיון הוסיף כי "מי שיורים בשוטרים ומכים אותם כמעט עד מוות, הם פושעים ויזכו ליחס של פושעים".

המהומות פרצו בתחילת השבוע בעקבות מותם של שני צעירים בהתנגשות של האופנוע בו נהגו עם מכונית משטרה. בתגובה, צעירים השליכו אבנים, בקבוקי תבערה וחזיזים לעבר המשטרה והציתו מכוניות ובתי עסק. חמישה מהשוטרים נפצעו קשה, אחד מהם ככל הנראה מכדור של רובה ציד. המשטרה השיבה בירי גז מדמיע וכדורי גומי לעבר המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully