וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: הוכר כנכה צה"ל לאחר 34 שנים

יהושע בריינר

28.11.2007 / 14:17

חובש ששירת במלחמת יום כיפור טען שהמראות הקשים גרמו לו לחלות. למרות שתביעתו הוגשה רק ב-2006, משהב"ט הכיר בנכותו

משרד הביטחון הכיר בקצין חובשים לשעבר, שנפגע מאירועי מלחמת יום הכיפורים, כנכה צה"ל. מדובר בתקדים חשוב, שכן על אף שהתביעה הוגשה ב- 2006 ולמרות שלא נפגע פיזית מהמלחמה, הוכר ד' לפני כשבועיים כנכה.

לדברי ד', כיום בן 53 הסובל מבעיית ספחת חמורה, המחלה פרצה בעקבות לחץ נפשי בו היה נתון בזמן שירותו הצבאי בתחילת שנות השבעים. לדבריו, הטיפול האינטסיבי בנפגעים מחזית הקרבות במלחמת יום הכיפורים כקצין חובשים בחיל הרפואה הגבירה את הלחץ, מה שהביא בסופו של דבר להתפרצות המחלה.

בתצהיר שהגיש למשרד הביטחון והגיע לידי וואלה! חדשות הוא כותב כי "במהלך שירותי כחובש קרבי הייתי חשוף לתאונות רבות ומזוויעות, שגרמו לי למתחים רבים. במהלך המלחמה טיפלתי בנפגעים רבים אשר הגיעו מחזית המלחמה, ומדובר בנפגעים קשים מאוד, ואז המשיכה והחריפה המחלה ומצבי התדרדר".

בשנת 2006 הגיש ד' תביעה למשרד הביטחון באמצעות עו"ד אלי סבן המתמחה בתביעות מסוג זה, על מנת שיכירו בנכותו, שכן לטענתו המחלה פרצה בעקבות שירותו הצבאי. ד' הועבר לבדיקה של רופא מומחה ממשרד הביטחון שאמר כי אין הוכחה לכך שלחץ נפשי גרם להתפרצות המחלה וטען כי ניתן להניח כי שירותו הצבאי של ד' היווה גורם מחמיר בלבד במחלה.

לאחר דין ודברים נפסקו לד' 20% אחוזי נכות. לדברי פרקליטו של ד', עו"ד שחר המאירי, העובדה שהתביעה הוגשה למעלה משלושים שנה אחרי התפרצות המחלה מהווה תקדים חשוב. "אנשים רבים מנסים להתמודד שנים רבות עם מחלות ולא תמיד עושים את הקשר בין שירותם הצבאי לפרוץ המחלה. מניסיוני, קשה לחיילים רבים לפנות למשרד הביטחון מכיוון שהם בטוחים שהם יכולים להתמודד עם המחלה ולהדחיק אותה. הפנייה למשרד הביטחון היא בדרך כלל מוצא אחרון עבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully