וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרומית: פטור ממע"מ לתרופות מצילות חיים

ספי קרופסקי

28.11.2007 / 13:46

במסגרת ההצעה שעברה פה אחד, יינתן פטור ממס ערך מוסף לתרופות שאינן כלולות בסל. "המטרה היא להקל על סבלם של החולים"

במליאת הכנסת אושרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק בדבר הענקת פטור ממס למכירת תרופות מצילות חיים, שאינן כלולות בסל הבריאות. ההצעה, הוגשה על ידי חברי הכנסת גדעון סער (ליכוד), קולט אביטל (עבודה), עמירה דותן ורונית תירוש (קדימה) ודוד אזולאי (ש"ס), והיא מגיעה על רקע המאבק שהתנהל בשבוע שעבר בין ההסתדרות הרפואית לבין הוועדה הממלכתית סביב סל התרופות.

לפי עיקרי ההצעה שאושרה, מטרתה "להקל על חולים הנזקקים לטיפול תרופתי להצלת חיים, ולהוזיל עבורם את עלות רכישת התרופות באמצעות מתן פטור ממס ערך מוסף לתרופות מצילות חיים שאינן כלולות בסל שירותי הבריאות".

ח"כ גדעון סער אמר לאחר ההצבעה שעברה פה אחד: "כחברה הרואה בהצלת חיים ערך עליון, עלינו לעמוד לימין החולה ולסייע בצמצום היקף העלויות הנדרש לרכישת תרופות מצילות חיים". ח"כ עמירה דותן הסבירה כי "כחולת סרטן לשעבר, חשיבות הצעת החוק הזו ברורה לגמרי, והמטרה היא להקל עד כמה שניתן את עול הסבל של החולים, וההתמודדות שלהם עם המחלה".

בשבוע שעבר כאמור, התנהל מאבק בין ועדת סל התרופות הממלכתית לבין ההסתדרות הרפואית, בשל החלטתה של האחרונה להקים "ועדת צללים" משל עצמה בגין חילוקי דעות על אופי סל התרופות שנקבע על ידי הוועדה הממלכתית. בעקבות זאת, הזהירה הוועדה הממלכתית את ההסתדרות הרפואית, והודיע כי "דיוניה המקבילים לשלנו עלולים ליצור בלבול רב ומבוכה, שתפגע בעיקר בציבור החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully