וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגת רווחים ב"לאומי": 1.01 מיליארד ברבעון

עומר רבין

28.11.2007 / 11:51

הבנק רשם גידול של יותר מ-200% ברווח השוטף, ועקף גם את "הפועלים". הסאב-פריים הביא לפגיעה מזערית בלבד

לא הסאב-פריים, לא הדולר ולא ספקנות המשקיעים – כלום לא עוצר את חגיגת הרווחים של המערכת הבנקאית. בזה אחר זה מפרסמים הבנקים הגדולים דו"חות מצויינים לרבעון השלישי של השנה, והיום הגיע תורו של בנק לאומי להציג רווחי שיא.

הרווח הנקי של הבנק במהלך שלושת החודשים המדוברים בלבד הגיע ל1.01 מיליארד דולר – גידול של למעלה מ-4% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. הגידול נובע בעיקר מגידול של למעלה מ-200 אחוזים ברווח הנקי מפעולות רגילות של הבנק, שהגיע ברבעון השלישי ל-901 מיליון שקלים.

בסך הכל, בכל 9 החודשים הראשונים של שנת 2007, הסתכם הרווח הנקי של הבנק ב-2.84 מיליארד שקלים. מדובר בגידול 15.4% ביחס לאותה התקופה בשנה 2006. גם הלימות ההון שהציג היום הבנק ממשיכה להיות גבוהה יותר משל המתחרים ועומדת על 12.1%.

בבנק מסבירים את הגידול ברווח מפעולות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים שצמח בקרוב ל-14 אחוזים. ההפרשה לחובות אלה רשמה ירידה חדה של 80% ברבעון - ועמדה על 128 מיליון שקלים (לעומת 668 מיליון ב-9 החודשים הראשונים של 2006). כמו כן מציינים בבנק קטיון של 418 מיליון שקלים בהוצאות התפעוליות והאחרות כגורם שסייע בהעלאת רווחי הקבוצה.

כפי שחזו מרבית האנליסטים והמשקיעים, משבר הסאב-פריים לא השפיע באופן קיצוני על התוצאות הכספיות של הבנק: על פי נתוני הבנק שהוצגו היום, הבנק לא רשם כל הפסד בחשבון הרווח וההפסד שלו. זאת, בדומה לבנקים האחרים שהציגו תוצאות השבוע, בשל השקעה בעיקר בניירות ערך בדירוג AAA שלא חשוף למשבר המתמשך בשוק האמריקאי.

בסך הכל הסתכמה מחק הבנק מהונו העצמי כתוצאה מהמשבר 34 מיליון דולר, שהם 133 מיליון שקלים - מתוכם 16 מיליון דולר מאגרות חוב מגובות-משכנתאות, ו-18 מיליון דולר מאגרות חוב מגובות-נכסים.

מניית הבנק מגיבה לתוצאות בשעה זו בעליה של כשני אחוזים וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully