וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל מאיים: ננתק מגע מהקואליציה

ספי קרופסקי

28.11.2007 / 12:00

דבריו של כבל נאמרו על רקע התנגדותה של העבודה לרפורמות של שר המשפטים. גורמים במפלגה: מדובר בדברי הרתעה בלבד

מזכ"ל העבודה איתן כבל מאיים כי סיעתו תנתק מגע עם הקואליציה, אם היום (רביעי) תעלה להצבעה בכנסת הצעת שר המשפטים דניאל פרידמן לתיקון חוק בתי המשפט. לפי ההצעה, יוקנו לשר פרידמן סמכויות נרחבות להחליט באילו תיקים ידון כל בית משפט.

במכתב לראש הממשלה ולשר המשפטים, כתב כבל כי "הודעתי ליו"ר הקואליציה אלי אפללו, כי במידה והצעת החוק שבנדון תעלה על סדר יומה של הכנסת, בכוונתי להורות לחברי סיעת העבודה לנתק מגע מהקואליציה עד להודעה חדשה". עם זאת, גורמים במפלגה העריכו כי הצהרותיו של כבל נועדו "להרתיע בלבד".

במרכז מפלגת העבודה לפני כשבועיים, מתח יו"ר המפלגה אהוד ברק ביקורת חריפה על יוזמותיו של השר פרידמן להגביל את סמכויותיו של בית המשפט העליון. לדבריו,"לא נאפשר פגיעה בבית המשפט העליון ולא נאפשר שינוי של חוק יסוד ללא דיון רציני ומעמיק". בכך, הציגה סיעת העבודה קו רשמי כנגד הרפורמות שמנסה פרידמן להחיל.

"שופטים עוברים על כללי האתיקה"

פרידמן אמר ביום שבת, כי הוא חושב שהפגיעה במעמד בית המשפט בשנים האחרונות אינה קשורה לוויכוח בינו לבין נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש. לדבריו, "הסיבה נעוצה בכך שבית המשפט עוסק בדברים שאינו צריך לעסוק בהם, וכי הירידה באמון הציבור נמשכת כבר כמה שנים, הרבה לפני שכיהן בתפקיד".

פרידמן אמר, כי שופטי בית המשפט המכהנים ובדימוס מפירים את כללי האתיקה המשפטית שהם עצמם קבעו. לדבריו, "הויכוח אם לתת לבית המשפט העליון לבטל חוקים, הוא וויכוח ציבורי וטכני. כשהשופטים מתבטאים בסוגייה זו הם עוברים על כללי האתיקה שקבעה רק השנה דורית ביניש". את הדברים אמר בכנס "חברה ומשפט" במכללה האקדמית בנתניה.

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק אמר, מוקדם יותר באותו כינוס, כי "העצמאות של מערכת המשפט היא עניין לאומי. היא חשובה יותר מנשיא בית המשפט ומשר המשפטים גם יחד". ברק מתח ביקורת חריפה על שר המשפטים דניאל פרידמן ועל היוזמות לצמצם את סמכויותיו של בית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully