וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח של אסם צמח ב17% ל-61 מיליון שקל

שרון שפורר

28.11.2007 / 9:23

הימים שלפני העופרת: ענקית המזון מסכמת רבעון שלישי עם הכנסות של 757 מיליון - עלייה של 4.5%. גידול גם במכירות לחו"ל

ספקית המזון הגדולה חתמה את הרבעון השלישי של השנה בעלייה של 4.5% בהכנסותיה ל-757 מיליון שקל וגידול של כ-6% ברווח התפעולי ל-93 מיליון שקל.

מכירות החברה לשוק המקומי גדלו ב-4.7% ל-658 מיליון שקל בשל הכניסה לקטגוריות חדשות כמו המאפה הקפוא ולמרות שהשנה לא נהנתה החברה מחגים ברבעון כמו בשנה שעברה. המכירות לחו"ל צמחו בשיעור צנוע בלבד של 2.8% ל-98.8 מיליון שקל כשמכירות טבעול ירדו ב-6.6 מיליון שקל בשל מלאי שרכשה בחזרה ממפיץ שלה ואשר בעבר נזקף בדו"ח כמכירות.

בסעיף הרווח התפעולי הציגה החברה שיפור, למרות עלויות ההרצה וההקמה של מפעל חדש של טבעול בצ'כיה ולמרות התייקרות חומרי הגלם אותה גילגלה על הלקוחות רק במהלך אוקטובר 2007 ולא בתחילת הרבעון, ב-1 בספטמבר.

שלא כמו מרבית החברות בבורסה המקומית שסבלו מגידול בהוצאות המימון בעקבות המדד הגבוה ברבעון החולף - אסם דווקא הציגה הכנסות ממימון של 1.7 מיליון שקל. זאת, כשההלוואות לזמן ארוך של החברה מסתכמות ב-93 מיליון שקל בלבד או 4% מהמאזן. מצד שני, מעבר למחסן לוגיסטי חדש ייצר עלויות מעבר שנכנסו לסעיף הוצאות אחרות של החברה.

לגורמים אלו הצטרפה ירידה של כ-20% במסים ששילמה אסם ברבעון, כך שהרווח הנקי הצליח להציג גידול מרשים של 16.6% ל-61.4 מיליון שקל.

ההון העצמי של אסם הגיע בתום הרבעון ל-1.27 מיליארד שקל ובקופת החברה יש כ-97 מיליון שקל במזומן ובהשקעות לטווח קצר.

מניית אסם עלתה מתחילת השנה ב-25% אחרי ביצועים מאכזבים ב-2006, אז הוסיפה רק 3%. בחודש האחרון היא סבלה מסנטימנט שלילי וירדה ב-8%. שווי השוק של החברה, שבשליטת משפחת פרופר ונסטלה ובניהולו של גזי קפלן, עומד כיום על 4.7 מיליארד שקל.

בחודש אוקטובר נחתם מזכר הבנות בין אסם למעברות, לפיו אסם תרכוש 51% מהרכוש הקבוע, המוניטין וההון החוזר של מעברות המרוכז תחת מטרנה, והשתיים יקימו שותפות שתפעל בתחום ושאסם תחזיק בה ב-51% גם כן. נסטלה תרכוש ממעברות 51% מהידע והמותגים של מטרנה שיעמדו לרשות השותפות. עלות הרכישה לאסם - 249 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully