וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לתמוך בהפלות ולנצח בבחירות

28.11.2007 / 9:17

ג'וליאני מוביל בסקרים בקרב המועמדים הרפובליקנים, למרות שהוא היחיד שתומך בזכותן של נשים להפיל. בעבר הלא רחוק זה לא היה קורה

ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, המתמודד על משרת מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, מצליח באופן מפתיע להתחבב על השמרנים במפלגה, אך ישנה קבוצה אחת שלא חושבת להצביע עבורו עדיין. עבור רבים ממצביעיה הדתיים של המפלגה, נושא ההפלות ייקבע את הצבעתם וג'וליאני נכשל במבחן הזה, לטעמם.

ג'וליאני מוביל בסקרים בקרב המועמדים הרפובליקנים. תמיכתו בהפלות מתיישבת עם תומכיה המתונים והסוציאלים של המפלגה, אך מעמידות אותו בבעיה מול בסיס המצביעים הנוצרים השמרנים. יש הרואים את הצלחתו של ג'וליאני בסקרים כסימן לכך שנושא ההתנגדות להפלות כבר לא משמש נכס אלקטורלי למפלגה. סקר חדש מגלה שבקרב גברים לבנים פרוטסטנטים נושא ההפלות חשוב פחות בהרבה מאשר נושאים כגון טרור וכלכלה.

אך עבור הדתיים, נושא ההפלות הוא עדיין החשוב ביותר. במערכות בחירות קודמות, המפלגה השתמשה בהתנגדות להפלות כדי להתבסס על המצביעים הללו, וייתכן שהיא תאלץ לעשות זאת גם הפעם כדי לגבור על המועמד הדמוקרטי לנשיאות. התנועה נגד הפלות משמשת כליבת המפלגה, שזכתה במרבית מערכות הבחירות בארה"ב ב-30 השנים האחרונות. כל יתר המועמדים הרפובליקנים נקטו בעמדה המתנגדת להפלות ויהיה מעניין לראות אם ג'וליאני אכן יצליח לגבור עליהם, למרות עמדתו המתבדלת.

המתנגדים להפלות מדברים במונחים של ההתנגדות לעבדות במדינה במאות ה-18 וה-19 וטוענים שזו השאלה המוסרית ביותר של ימינו. למעשה, המפלגה הרפובליקנית נולדה מקואליציה של תנועות המתנגדות לעבדות ב-1850, במטרה להרחיב את ההתנגדות לעוול שנגרם לשחורים. בדומה למאבק נגד העבדות, גם הם מתמקדים במאמץ של הבית הלבן למנות כמה שיותר שופטים שמרנים לבית המשפט העליון, שבשנת 1973 אישר את זכותן של נשים לבצע הפלות. המבקרים טוענים שהעובר פחות מעניין את השמרנים וכי מה שחשוב להם באמת זה להגביל את זכויות הנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully