וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נציגי מדינות ערב מאוכזבים מאנאפוליס"

28.11.2007 / 9:11

נציג בכיר באחת המשלחות הערביות טוען: המו"מ יתקשה להגיע לתוצאות. "אין שם שום דבר המבשר על אופטימיות"

בכיר ערבי שהשתתף בוועידת אנאפוליס מסר כי הנציגים הערבים שהשתתפו בוועידה חשים אכזבה מההצהרה המשותפת בין הפלסטינים לישראל. הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם, מסר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי המשא ומתן, שעליו הכריז הנשיא בוש, יתקשה להגיע לידי תוצאות.

"אין שם שום דבר המבשר על אופטימיות", הוסיף הבכיר הערבי. "כל הנציגים הערבים חשים אכזבה". לדבריו, הדבר היחיד שקרה הוא שארצות הברית נתנה דחיפה משמעותית למשא ומתן והסכימה להיות מעורבת באופן ישיר בפיקוח עליו. בנוסף לכך, אמר הבכיר הערבי כי ההצהרה המשותפת לא כוללת אפילו התחייבות ברורה לסיום המשא ומתן לפני תום כהונתו של הנשיא בוש, כפי שרצו הערבים.

הבכיר ציין כי התניית מימוש כל הסכם שלום בביצוע השלב הראשון של מפת הדרכים, הכולל פירוק של ארגוני הטרור בשטחים, משמעו מלחמה בין הרשות לחמאס. "יאסר ערפאת לא הצליח למלא את החלק הביטחוני במפת הדרכים, אז כיצד אבו מאזן יוכל לעשות זאת כעת?"

בתוך כך, סגן שר החוץ הסורי פייסל מקדאד הכריז אמש (שלישי) בנאומו באנאפוליס כי עד שישראל לא תיסוג לגבולות 67', לא תיתכן נורמליזיציה ולא ייחתם הסכם שלום בינה לבין מדינות ערב. במושב סגור בוועידה אמר מקדאד כי "נירמול היחסים עם ישראל צריך לבוא רק לאחר הסכם שלום כולל ומקיף ולא לפניו". סגן שר החוץ הסורי אמר כי ארצו רצינית בכוונותיה לשלום. לדבריו "אנו כנים בנוגע לנכונותנו להגיע לשלום אמת ואוחזים ברצון הפוליטי להשיג הסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully