וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל לא יציב

אתי אפללו

28.11.2007 / 8:50

חברת הביטוח "מגדל" מסיימת את הרבעון בהפסד של 128.8 מיליון שקלים. ההפסד בביטוח חיים נאמד ב-225 מיליון

חברת הביטוח מגדל בבעלות ענקית הביטוח ג'נרלי פותחת את היום עם בשורות לא מאוד טובות, ומפרסמת את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי. בהתאם לאזהרת הרווח שפירסמה, מגדל מסיימת את הרבעון בהפסד של 128.8 מיליון שקל. אך למרות הרבעון החלש, את שלושת הרבעונים הראשונים מסיימת מגדל ברווח מפעילות שוטפת בגובה 440.2 מיליון שקל, עלייה של 55% לעומת שלושת הרבעונים המקבילים בשנת 2006. הרווח הנקי שמגדל מציגה בתום שלושת הרבעונים הראשונים הוא 846 מיליון שקל, אולם 406 מיליון שקל מתוך רווח זה הוא רווח הון חד פעמי בשל ביטול הפרשה לעתודה.

מגדל, שכמו מרבית חברות הביטוח פירסמה אזהרת רווח בעקבות הירידות בשוק ההון בחודשים יולי אוגוסט ובשל עליית המדד, מציגה הפסדים של 225 מיליון שקל ברבעון מתחום ביטוח החיים. מגדל היא חברה מוטת ביטוח חיים. כ-70% מהפרמיות שהיא גובה הן מתחום ביטוח החיים. כאשר יש רוח גבית משוק ההון, כמו במחצית הראשונה של השנה, מגדל מרוויחה בגדול, וכאשר המגמה משתנה, היא החברה הראשונה להפסיד.

בחודשים יולי ואוגוסט השיבה מגדל למבוטחים 162 מיליון שקל מדמי הניהול שגבתה בפוליסות המשתתפות ברווחים, בשל הירידות בשוק ההון, ולירידות אלו היתה השפעה לא רק על הפוליסות המשתתפות ברווחים, אלא גם על התיק הישן של מגדל - הפוליסות מבטיחות התשואה. את שלושת הרבעונים הראשונים מסיימת מגדל ברווח של 439.5 מיליון שקל, עלייה של 75% לעומת התקופה המקבילה. בשלושת הרבעונים הראשונים מגדל שומרת על יציבות בהכנסות מפרמיות ובתביעות לעומת התקופה המקבילה, ואת התוצאות החלשות ניתן ליחס בעיקר לירידה מהכנסות מהשקעות ברבעון השלישי.

גם בביטוח הכללי מציגה מגדל הפסד רבעוני, בגובה 6.7 מיליון שקל. את שלושת הרבעונים הראשונים היא מסיימת ברווח של 114.7 מיליון שקל - ירידה של 18% לעומת התקופה המקבילה. בשלושת הרבעונים הראשונים מגדל מציגה יציבות בהיקף הפעילות, לעומת התקופה המקבילה, ועלייה בתביעות שנובעת בחלקה מעליית המדד. מגדל מציגה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ירידה בהיקף הפעילות ברכב חובה, שנובעת מירידה בציי רכב מבוטחים, אך לעומת זאת היא מציגה עלייה של 23% בהיקף הפעילות ברכב רכוש לעומת התקופה המקבילה, שנובעת מגידול מתמשך במכירות הפוליסות. הכנסותיה של מגדל ממגדל שוקי הון (שהם 50% מהרווח של מגדל שוקי הון) הסתכמו בשלושת הרבעונים הראשונים ב-22 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully