וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מוכנים לשלום אמת עם ישראל

28.11.2007 / 5:07

סגן שר החוץ הסורי אמר באנאפוליס כי המפתח להסכם שלום הוא חזרה לגבולות 67. סעודיה: נורמליזציה רק אחרי הסכם שלום כולל

איתות מדמשק? סגן שר החוץ הסורי פייסל מקדד אמר אמש (שלישי) כי עד שישראל לא תיסוג לגבולות 67', לא תיתכן נורמליזיציה ולא ייחתם הסכם שלום בינה לבין מדינות ערב . במושב סגור בוועידת אנאפוליס אמר מקדד כי "נירמול היחסים עם ישראל צריך לבוא רק לאחר הסכם שלום כולל ומקיף ולא לפניו". סגן שר החוץ הסורי אמר כי ארצו רצינית בכוונותיה לשלום. לדבריו "אנו כנים בנוגע לנכונותנו להגיע לשלום אמת ואוחזים ברצון הפוליטי להשיג הסכם".

בתוך כך, שר החוץ הסעודי סעוד אל פייסל קרא לישראל לפתוח במשא ומתן עם עם כל מדינות ערב, בהן סוריה ולבנון. בנאום שנשא אמש באנאפוליס אמר שר החוץ הסעודי כי "תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים חייב להיות מלווה בתהליך מדיני מקביל עם לבנון וסוריה". שגריר סעודיה בארצות הברית עאדל ג'בייר הצטרף לדבריו של הנציג הסורי ואמר כי "נורמליזציה עם ישראל תבוא אחרי שיהיה שלום". לדבריו, "לא ניתן פירות של שלום לפני שיהיה שלום".

גם שרת החוץ ציפי לבני נשאה דברים במושב ואמרה כי ידה של ישראל מושטת לשלום לכל שכנותיה, בהן גם סוריה וסעודיה. לבני הוסיפה כי ישראל אינה מעונינת בקיפאון ומוכנה לשלם מחירים כבדים תמורת שלום אמת. לבני אף פנתה לנציגי המדינות הערביות ואמרה שאינה מצפה ללחיצת יד מהם, אולם הדגישה שהיה ערך רב ללחיצת יד כזאת, מבחינת המסר שהיא הייתה מעבירה לקיצוניים בשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully