וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

עומרי כהן

28.11.2007 / 1:16

כשברקע העלאת התחזיות לאינטל ונפילה במחירי הנפט הגולמי, חזרה הבורסה בניו יורק לטפס. נאסד"ק עלה ב-1.6%

לאחר הנפילות החדות אתמול, חזרו היום בורסות וול סטריט לטפס, כשברקע הזרמת ההון של אבו דאבי לסיטי, העלאת תחזיות לאינטל ונפילה במחירי הנפט הגולמי. מדד נאסד"ק עלה ב-1.6% ל-2,580 נקודות, מדד דאו ג’ונס הוסיף 1.1% ל-12,958 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.5% ל-1,428 נקודת.

את המגמה החיובית בשווקים הובילו מניות הטכנולוגיה הבכירות. מדד טכנולוגיה 100 של מריל לינץ' עלה ב-2.1% ואילו מדד האינטרנט של מורגן סטנלי טיפס ב-2.1%. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.097% ל-3.944%. אמש השלים השוק האמריקאי תיקון של 10% מרמת השיא של אמצע אוקטובר ונפילה של 9% מתחילת נובמבר.

בגזרה המקרו כלכלית, דווח היום על ירידה חדה מהצפוי בביטחון הצרכנים בארה"ב, בין השאר, בשל העלייה מחירי הגז לחימום. מדד ביטחון הצרכנים נפל בנובמבר ב-7.9 נקודות לרמה של 87.3 נקודות. התחזית הממוצע בסקר שנערך בין כלכלנים היתה לירידה של 4.6 נקודות במדד.

חברת המחקר האמריקאית סטנדרד אנד פור'ס דיווחה כי ברבעון השלישי ירדו מחירי הבתים בארה"ב בשיעור החד ביותר מזה שני עשורים בשל משבר הסאבפריים שגרם לירידה במכירות. מדד מחירי הבתים הארצי של קייס-שילר צנח ב-4.5% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הנפט הגולמי נפל ב-3.4% ל-94.42 דולר לחבית בתגובה להערכות כי ארגון יצרניות הנפט, אופ"ק, יגדיל את כבר בשבוע הבא את קצב תפוקת הנפט. פגישת אופ"ק הבאה מתוכננת ל-5 בדצמבר ותיערך באבו דאבי.

אתמול איבדו המדדים כ-2% מערכם לאחר שחדשות מתחום הסאבפריים החזירו למרכז הבמה את המשבר המתמשך בשוק האשראי. היום נבלם לחץ המכירות, בין השאר, בעקבות הודעת סיטי כי יזכה להשקעה של 7.5 מיליארד דולר מנסיכות אבו דאבי תמורת נתח שלא יעלה על 4.9% ממניות הבנק הגדול בארה"ב. ההשקעה משקפת לסיטי שווי של 153 מיליארד דולר, בדומה לשווי הבנק מאמש.

ג'יי.פי מורגן העלה את התחזית לרווחי אינטל, ומנייתה של יצרנית השבבים הגדולה בעולם התחזקה בתגובה לאחר שאיבדה 9% מאז סוף אוקטובר. אינטל גם הובילה את מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה לעלייה של 1.7%.

בג'יי.פי מורגן העריכו כי אינטל תמשיך ליהנות מחוסנו של שוק המחשבים האישיים, ומהמעמד העליון של מוצריה בשוק המעבדים.

אצל הישראליות הגיבה שמיר אופטיקה בחיוב לפרסום התוצאות לרבעון השלישי, שהיו טובות מהציפיות המוקדמות. שמיר, המפתחת, מייצרת ומשווקת עדשות רב מוקדיות למשקפיים, עקפה את התחזית הממוצעת בשוק עם גידול של 28.5% בהכנסות ל-30.9 מיליון דולר ועם צמיחה של 75.4% ברווח הנקי ל-2.3 מיליון דולר.

בשל התוצאות הטובות, גם העלתה החברה את הרף התחתון של טווח תחזית ההכנסות השנתית. כעת, מצפה שמיר לצמיחה של 20%-16% בהכנסות ב-2007 לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 20%-12%.

ביגבנד נטוורקס דיווחה כי חמש חברות כבלים נוספות בסין מתקינות את נתב המולטימדיה ברשתות הפס הרחב שלהן על מנת לעבד ולספק שירותי טלוויזיה דיגיטלית רב ערוצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully