וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "ישראל אינה מעונינת בקיפאון"

שי אילן

28.11.2007 / 0:02

שרת החוץ נאמה בפני פורום שכלל את שרי החוץ הערבים. לדבריה, ישראל מוכנה מוכנה לשלם מחירים כבדים תמורת שלום אמת

שרת החוץ ציפי לבני נאמה אמש (שלישי) בפני פורום שכלל את שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס, את אבו עלא ושרי חוץ ערבים. לבני התייחסה בהרחבה בנאומה לזכות ההיסטורית של העם היהודי על ישראל, ולצורך בקיומן של שתי מדינות לאום, ישראלית ופלסטינית. היא אזכרה את תוכנית החלוקה של האו"ם, שלא התקבלה על ידי מדינות ערב.

לדבריה, כמו בימי חתימת מגילת העצמאות, ידה של ישראל מושטת לשלום לכל שכנותיה, בהן גם סוריה וסעודיה. לדברי לבני, הקמת מדינה פלסטינית אינה "נכבה", או אסון, מבחינת ישראל. על כן, לכשתוקם, יהיה צורך למחוק את המילה "נכבה" מהלקסיקון הערבי ביחס להקמת מדינת ישראל.

לא רוצים לקבוע עובדות בשטח

לדבריה, השגת פתרון תלויה בשני הצדדים, וביכולתם לתת, באמצעות משא ומתן, מענה לכל הנקודות הרגישות. אף צד, אומרת לבני, לא יוכל לקבל את מלוא מאוויו, ושני הצדדים יידרשו לפשרות. לבני דחקה בהנהגה הפלסטינית להתמודד עם הקיצוניים בקרבה. לדברי לבני: "שלום משמעו הפסקת ההסתה, הפסקת התמיכה בטרור ופעילות נמרצת נגדו, הפסקת הברחות הנשק ופירוק מפקדות הטרור. כולם יצטרכו לתת מענה למצב בשטח, במיוחד בעזה, שם מוחזק עדיין גלעד שליט.

ישראל מצידה, לדבריה, אינה מעונינת בקיפאון. "איננו מבקשים לקבוע עובדות בשטח דרך ההתנחלויות ואנו מוכנים לשלם מחיר כבד במונחים טריטוריאליים", הוסיפה השרה. הגבול של ישראל הוא גבול הביטחון, לדבריה, והוויתורים מותנים בכך שישראל תוכל לשמור על חיי אזרחיה. למנהיגי מדינות ערב היא אמרה שאינה מצפה ללחיצת יד מהם, אולם הדגישה שהיה ערך רב ללחיצת יד כזאת, מבחינת המסר שהיא הייתה מעבירה לקיצוניים בשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully