וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לילה של מהומות בצרפת

28.11.2007 / 4:07

צעירים העלו באש מספר מכוניות בפרבר ליד פריס. המהומות התפשטו גם לטולוז, שם הוצתה ספריה. סרקוזי יכנס ישיבת חירום

המהומות בצרפת נמשכות בלילה השלישי ברציפות: צעירים העלו הלילה (רביעי) באש מספר מכוניות בפרבר ווילייה לה בל הסמוך לפריס. המהומות גם התפשטו לדרום המדינה: בטולוז הציתו צעירים עשר מכוניות וספריה אחת עלתה באש. המשטרה מסרה כי מאז תחילת המהומות ביום ראשון, נפצעו 120 שוטרים


המהומות פרצו בתחילת השבוע בעקבות מותם של שני צעירים בהתנגשות של האופנוע בו נהגו עם מכונית משטרה. בתגובה, צעירים השליכו אבנים, בקבוקי תבערה וחזיזים לעבר המשטרה והציתו מכוניות ובתי עסק. חמישה מהשוטרים נפצעו קשה, אחד מהם ככל הנראה מכדור של רובה ציד. המשטרה השיבה בירי של גז מדמיע וכדורי גומי לעבר המפגינים.

ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון, הבטיח לנהוג ביד קשה בצעירי הפרברים. לדבריו, "העימותים הם לא מתקבלים על הדעת, בלתי נסבלים ובלתי מובנים", פיון הוסיף כי "מי שיורים בשוטרים ומכים אותם כמעט עד מוות, הם פושעים ויזכו ליחס של פושעים". נשיא צרפת [[ניקולא סרקוזי]] צפוי להיפגש היום, אחרי שישוב מסין, עם פיון ועם שרי הפנים והמשפטים כדי לפתור את המשבר.

בניגוד למהומות בשנת 2005, אז השתמש סרקוזי בשפה קשה ביחס למתפרעים, הפעם הוא קרא לרגיעה. המהומות לא הגיעו לסדר הגודל של התפרעויות 2005, והן מוגבלות לאזור הרבה יותר קטן, אבל רגשות הקיפוח והזעם ברחבי צרפת רק התעצמו. השביתות האחרונות של עובדי המגזר הציבורי ומחאת הסטודנטים נגד הרפורמות של סרקוזי מצטרפים למהומות בפרברים, כמרכיבים המאיימים על האופוריה של סרקוזי בתום ארבעה חודשים מוצלחים יחסית בשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully