וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תמורה לאגרה?

צבי זרחיה

27.11.2007 / 20:20

הצעת חוק של ח"כ גלעד ארדן, שצפויה להיות מאושרת עד סוף השנה, מבקשת להפוך גם את הערוצים 9, 23 ו-24 לפתוחים לכלל הציבור

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), הגיש הצעת חוק שנועדה לאפשר צפייה בחינם בכל ערוצי הטלוויזיה הממומנים מאגרה או מפרסומות. זאת בלא צורך להתחבר לחברות הכבלים או הלוויין. ארדן פנה בעניין אל יו"ר הכנסת דליה איציק (קדימה), בדרישה להקדים את הדיונים בהצעה בוועדת הכלכלה.

כפי שפורסם ב-TheMarker, בשבוע שעבר דרש משרד האוצר להחזיר לחוק ההסדרים את הסעיף המאפשר צפייה בחינם בערוצים 33, 10, 2, 1 ו-99, ולסיים את החקיקה בעניין עד סוף 2007. מדובר בסעיף בחוק המאפשר צפייה חינם באותם ערוצים, למעט עלות רכישה חד פעמית של ממיר בעלות של כ-500 שקל. הסעיף פוצל מחוק ההסדרים והוחלט כי ועדת הכלכלה תדון בו רק בינואר 2008. ארדן ויו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד טל (קדימה), הסכימו להחזיר את הסעיף, אך איציק סירבה בטענה שאין לפתוח מחדש את הדיון בפיצול חוק ההסדרים.

בשבוע שעבר הופעלו לחצים כבדים בעניין בעד ונגד הכללת הסעיף האמור בחוק ההסדרים על ידי לוביסטים שונים. חברות הלוויין והכבלים, שבעבר התנגדו לסעיף, הודיעו בשבוע שעבר על תמיכתם בהכללתו בחוק ההסדרים. התמיכה המפתיעה של החברות נובעת מההחשש כי בחקיקה נפרדת יצורפו אליו ערוצים נוספים, כמו ערוץ המוסיקה הישראלית 24 והערוץ הרוסי 9, שבבעלות לב לבייב - שאותו דורש יו"ר ועדת הכספים, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), לכלול בחבילת הערוצים.

ארדן סבור כי ישנה כיום תמיכה רחבה של חברי כנסת ומשרדי ממשלה בהפצה חינם של חמשת הערוצים הציבוריים וכי אסור לכנסת לדחות את הדיונים ואת האישור הסעיף בחוק. להערכתו, אישור הסעיף עשוי לחסוך יותר מ-2,000 שקל בשנה עבור מי שיעדיף את חבילת הערוצים בחינם, על פני מנוי בכבלים או בלוויין. הוא מציע להרחיב את החבילה ולהוסיף אליה את הערוץ הרוסי 9, את הטלוויזיה החינוכית 23 ואת ערוץ המוסיקה הישראלית 24.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully