וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגות הימין סוערות בעקבות נאום רה"מ

ספי קרופסקי

27.11.2007 / 21:20

בליכוד ובאיחוד הלאומי-מפד"ל קראו לליברמן ולישי לפרוש מהקואליציה. סילבן שלום: מדובר ב-3 ברווזים צולעים, שמשחקים בנדמה לי

תגובות סוערות בימין הפוליטי בעקבות נאומו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בוועידה באנאפוליס הערב (שלישי). בליכוד יצאו בקריאה לישראל ביתנו ולש"ס לפרוש מהקואליציה על מנת לא לשמש כ"גשר הברזל של אולמרט וברק לוויתורים ישראלים ללא תמורה".

ח"כ סילבן שלום אמר, כי מדובר בשלושה ברווזים צולעים, אשר משחקים בנדמה לי. המחשבה שניתן להגיע להסדר קבע תוך שנה זו בדיחה עצובה. האם מישהו באמת חושב שאבו מאזן יסכים לקבל את מה שערפאת דחה? או שמא יסכים לקבל פחות? הפערים בין שני הצדדים גדולים מדי מכדי לצאת בהצהרות גדולות. נקודת הפתיחה שלהם היא נקודת הסיום. כפי שהיה עם ערפאת עם אבו מאזן- הוא לא יזוז במילימטר.

באיחוד לאומי-מפד"ל יצאה קריאה זהה. ח"כ זבולון אורלב אמר כי "עתה לליברמן וישי נגמרו התירוצים. הם מוכרחים לחדול מלהעמיד פני בת יענה ולברוח מהממשלה כל עוד נפשם בם". לדבריו, "ההצהרות מאנאפוליס מדאיגות ומוכיחות כי ישראל עומדת בפני מכירת חיסול בגולן, ביהודה ושומרון ובירושלים".

ח"כ אורי אריאל אמר כי "נאה מצידם של אולמרט, בוש ואבו מאזן להצהיר כי רצונם בסוף שפיכות הדמים, אך הקמתה של מדינה פלסטינית רק תגרום ליותר אלימות באזור ולהרחקת השלום. הדרך לשלום חייבת להתבסס על העיקרון המוסרי, של זכות העם היהודי על כל ארצו".

ח"כ בני אלון אמר כי "שלום לא עושים במסיבות קוקטייל ממוחזרות. זה שוב אותו הסרט המנותק מהמציאות, שכולנו כבר יודעים היטב את סופו המר".

מסיעתו של ראש הממשלה בקדימה, נשמעו קולות מעודדים אך זהירים. ח"כ יואל חסון אמר כי "העובדה שמאנאפוליס יוצאים לתהליך הידברות בכפוף לתכניות המלחמה בטרור הוא כיוון נכון". אולם לדבריו, "יחד עם זאת ראוי במקביל להתחיל בדיאלוג עם מרכיבי הקואליציה על מנת לגבש הסכמה על הקו בו תנקוט הממשלה במו"מ עם הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully