וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלה משחקים שעושים קבוצות"

27.11.2007 / 21:17

ירושלים התקשתה מול זאדאר הקרואטית ביול"ב, אבל ניצחה מקליעת עונשין של סלוטר, 83:84. דרור חג'ג' רואה את חצי הכוס המלאה

הסימנים המעודדים שנראו בשבוע האחרון במסדרונות מלחה, לאחר שבמחזור הקודם באירופה הביסה הקבוצה 68:109 את קאזאן, וגברה על ראשון לציון 84:92 בליגה, נעלמו למשך דקות ארוכות הערב (שלישי). ירושלים אמנם ניצחה את זאדאר הקרואטית, 83:84, במסגרת גביע יול"ב, אבל הדרך לניצחון לא היתה פשוטה. הירושלמים שמטו יתרון מבטיח של 10 נקודות, ונעלמו כמעט לחלוטין בהתקפה בתחילת הרבע הרביעי.

קאמבק מצויין של הקרואטים העלה אותם ליתרון מבטיח של 6 נקודות לקראת הסיום. אלא ששתי החטאות מהעונשין של קורי ברואר מזאזאר, במצב של שיווין, החזירו את הסיכוי לירושלים. הקרואטים עשו עבירה 0.5 שניות לסיום על מרקוס סלוטר, שכמעט ולא שותף במחצית השניה. האמריקאי לא מיצמץ, קבר את הראשונה, והחטיא את השניה בכוונה, כדי שלא לתת לזאדאר סיכוי. ירושלים ניצחה, אבל הדרך, הדרך.

מהלך המשחק

הירושלמים פתחה עם ג'יימי ארנולד, טימי באוארס, גיא פניני, דרור חג'ג' ומרכוס סלוטר. החמישייה הקרואטית כללה את קורי ברואר, שאמל סטולוורת', טודור גצ'בסקי, ג'וליוס ג'ונסון ירה מאצ'ורה.

פתיחה נהדרת של דרור חג'ג' עם 7 נקודות ללא החטאה מהשדה, הוליכה את ירושלים ליתרון 10:18, אבל טודור גצ'בסקי החזיק את זאדאר במשחק עם שתי שלשות גדולות, אחת מהן בשניה האחרונה של שעון הקליעות. ירושלים נהנתה מרבע קליעה נהדר, ודהרה ל-10 הפרש, אבל הגנה רכה עזרה לזאדאר לחזור למשחק, 22:27 בסיום הרבע הראשון.

המשחק נטול ההגנות נמשך כשסטיפוביץ' קלע שלשה, וירושלים קלעה מתחת לסל ללא הפרעה. רמל קרי עם שלשה גדולה העלה את המארחים ליתרון 5, ההפצצות מחוץ לקשת נמשכו, כשברואר קלע את השלשה השביעית של הקרואטים והוריד את הפיגור של זאדאר לנקודה בלבד. אלא שאז נכנס אנתוני רוברסון למשחק כשנותרו 3:30 לסיום המחצית הראשונה, קלע את הסל הראשון שלו ודאנק גדול של ארנולד בצירוף עם סל של שרון ששון, העלה את ירושלים ליתרונם הגדול במשחק, 39:48.

חג'ג' פתח את הרבע השלישי מאותו מקום בו סיים את המחצית הראשונה והעלה את ירושלים ל-43:54. טודור גצ'בסקי המשיך להיות האיש של זאדאר והוריד את ההפרש ל-6, אבל חג'ג' שוב היכה והעלה את ירושלים ל-48:58. אלא שריצת 0:11 של הקרואטים בניצוחם של ג'וליוס ג'ונסון ושמל סטולוורת' העלתה את זאדאר ליתרון ראשון, 58:59.

הקרואטים עלו לרבע האחרון בטירוף, והמשיכו לשלוט במשחק, ושלשה של ברואר העלתה אותם ליתרון הגדול במשחק, 68:74. שרון ששון קלע 5 נקודות רצופות, וארנולד הוריד את ירושלים לפיגור מינימלי, 81:78. הקרואטים שוב קלעו, אבל שלשה ענקית של ג'יימי ארנולד השוותה את התוצאה. קורי ברואר סחט עבירה והלך לקו, אבל החטיא שתי זריקות מכריעות, ומהעבר השני, שלחה קאזאן את מרקוס סלוטר, שלא היה אפקטיבי הערב, לקו. סלוטר קלע פעם אחת, החטיא בכוונה את השניה, והעניק לירושלים את המשחק.

קלעו לירושלים: ג'יימי ארנולד 26 (12 ריבאונדים), דרור חג'ג' 19 (7 אסיסטים), שרון ששון 13, טימי באוארס 10, ראמל קארי 8, מרכוס סלוטר וגיא פניני 3 כל אחד, אנתוני רוברסון 2.

הירבו לזאדאר: טודור גצ'בסקי 22, קורי ברואר 18, שמאל סטולוורת' 13, ג'וליוס ג'ונסון 11.

שמיר: "מצאנו דרך לנצח את זה"

מאמן ירושלים, דן שמיר, אמר בסיום: "עשינו טעויות בהגנה ובחצי השני נתקענו גם בהתקפה, אבל מצאנו דרך לנצח את זה דרך מהלכים גדולים של שחקנים". דווקא מרקוס סלוטר, שכמעט ולא שותף במחצית השניה, היה זה שניצח לירושלים את המשחק. "שחקנים לא אוהבים לשבת על הספסל", אמר שמיר, "אבל אנחנו לא עושים חשבונות. בסוף היינו צריכים אותו והוא עשה מהלך מנצח".

מרקוס סלוטר: "שיחקנו משחק טוב. תמיד אבוא כשהמאמן יקרא לי. שום דבר לא עבר לי בראש בסוף חוץ מלנצח. אלו האוהדים הכי טובים שהיו לי בעולם".

דרור חג'ג', שנתן משחק גדול הערב, אמר לאחר המשחק: "הקהל פה נותן הצגות, משחק אחרי משחק, ואנחנו עדיין לא מנצחים משחקים בזכותנו אלא בזכותם. אלה המשחקים שעושים קבוצות, שמחברים אותנו ביחד. אלה משחקים שכיף להיות חלק מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully