וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נהרג בהפגנה נגד אנאפוליס

ניר יהב

27.11.2007 / 17:37

כוחות הביטחון הפלסטינים פתחו באש לעבר מפגינים בחברון, 17 נפצעו. ההפגנות בערי הגדה פוזרו ורק בעזה הצליחו המפגינים למחות

מפגין פלסטיני נהרג ו-17 נוספים נפצעו במהלך הפגנה נגד ועידת אנאפוליס שנערכה בחברון. המפגין, הישאם בראדעי בן 37, נורה למוות על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים בעיר. ברמאללה פיזרו כוחות הביטחון הפלסטינים הפגנה נגד הוועידה ועצרו עשרות מפגינים. לדברי הפלסטינים, כוחות הביטחון היכו נמרצות את המפגינים.

במקביל פוזרו הפגנות רבות נגד ועידת אנאפוליס ברחבי הגדה. בבית לחם התעמתה המשטרה הפלסטינית עם עשרות מפגינים נגד הוועידה. גם בשכם פיזרה המשטרה הפגנה של מאות פלסטינים שארגנה מפלגת השחרור. אתמול אסרה הרשות הפלסטינית קיומן של תהלוכות והפגנות נגד ועידת אנאפוליס. בחמאס גינו את התנהגותם של מנגנוני הביטחון הפלסטינים אשר מנעו מהמפגינים לצעוד.

בעזה דווקא הצליחו אלפי תומכי חמאס וג'יהאד איסלמי להפגין נגד הוועידה. אלפי המשתתפים בהפגנה קראו: "לא נכיר בישראל" ו-"כן לזכות השיבה". בכיר חמאס ושר החוץ לשעבר מחמוד א-זהאר אמר בנאומו כי לעם הפלסטיני יש זכות לשוב ליפו, לאשקלון ולחיפה. "אפילו לאלף אומות מאוחדות אין יכולת לקחת לנו זכות זו. הם יכולים ללכת לאלף וועידות אבל אנו אומרים להם: לאף אחד אין סמכות לוותר על סנטימטר אחד מאדמת ירושלים", אמר א-זהאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully