וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P העלתה דירוג האשראי של ישראל ל-"A"

טל לוי - TheMarker ועומר רבין

27.11.2007 / 13:46

שבועיים לאחר ביקור נציגיה בישראל, החליטה החברה להעלות את דירוג האשראי מרמה "-A" לרמה "A"

שבועיים בלבד לאחר שערכו ביקור בישראל, החליטו בסוכנות דירוג האשראי S&P להעלות את דירוג האשראי של ישראל מ-A- ל-A.

בביקור שערכו נציגי הסוכנות, אשר נחשף ב-TheMarker נועדו נציגי הסוכנות עם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר שהציג בפניהם את נתוני הכלכלה הישראלית. הביקור הגיע לאחר שפישר נועד לפני יותר מחודש עם נציגי הסוכנות בעת שביקר בכנס של קרן המטבע הבינלאומי בוואשינגטון. בעוד חודש צפויים להגיע נציגים של סוכנות הדירוג מודי'ס, לביקור דומה.

מדינה בעלת דירוג אשראי גבוה נהנית מהיכולת ללוות כסף בריבית נמוכה וזאת בשל היציבות והחוסן הכלכלי שהיא מציגה. מטרתן של סוכנויות הדירוג היא להעריך את מצבה הפיננסי של מדינה ולספק תשובה לשאלה פשוטה: מה הסיכוי שהמדינה לא תוכל להחזיר את כספי ההלוואה שנטלה.

שם המשחק בכל הקשור להלוואות הוא הסיכון, כאשר בנושא ההלוואות הכוונה היא ליציבות הפיננסית שמציג מי שמבקש ללוות כסף. מדינה שמזוהה כיציבה וחסונה, היא מדינה שסביר להניח כי יהיה לה מאין להחזיר את הכסף שלוותה. לעומתה, מדינה פחות יציבה היא כזו שיש סיכוי גבוה יותר שלא תוכל להחזיר את ההלוואה שנטלה. אז מדוע שמישהו יסכים להלוות לה כסף? התשובה היא הגוף המלווה פשוט יגבה ריבית גבוהה יותר.

דירוג אשראי גבוה מצביע לפיכך על יציבות ועל סיכון נמוך ולכן גורר קבלת הלוואות בריבית נמוכה יותר.

בממשלה מרימים כוסית

ראש הממשלה אהוד אולמרט בירך מאנאפוליס על ההחלטה להעלות את דירוג האשראי: "צעד זה מהווה הבעת אמון ממדרגה ראשונה במשק הישראלי ובמדיניות הכלכלית של הממשלה".

שר האוצר רוני בר-און בירך גם הוא אחר הצהרים על החלטת החברה: "ההחלטה להעלות את דירוג האשראי של ישראל לראשונה מאז 1995 היא הוכחה נוספת לפירות המדיניות הכלכלית וההקפדה על המשמעת התקציבית".

בר-און הגדיר את ההחלטה "פריצה של תקרת הזכוכית אשר הגבילה את שדרוגה של כלכלת ישראל" והוסיף כי בכוונתו להמשיך ולהיפגש עם חברות מובילות נוספות בתחום דירוג האשראי במטרה להביא להמשך המגמה ולשדרוג מעמדה הכלכלי של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully