וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: לא נכבד ויתורים בוועידה

ניר יהב

27.11.2007 / 16:28

אלפי תומכי חמאס וג'יהאד הפגינו בעזה נגד ועידת אנאפוליס וקראו לא להכיר בישראל. מחמוד א-זהאר: זכותנו לשוב ליפו ולחיפה

אלפי תומכי חמאס וג'יהאד איסלמי הפגינו (שלישי) בעזה, במחאה על ועידת אנאפוליס אשר נערכת היום בארצות הברית. ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה אמר בהפגנה כי כל ויתור של המשלחת הפלסטינית באנאפוליס לא יכובד על ידי העם הפלסטיני.

אלפי המשתתפים בהפגנה קראו: "לא נכיר בישראל" ו-"כן לזכות השיבה". בכיר חמאס ושר החוץ לשעבר, מחמוד א-זהאר, אמר בנאומו כי לעם הפלסטיני יש זכות לשוב ליפו, לאשקלון ולחיפה. "אפילו לאלף אומות מאוחדות אין יכולת לקחת לנו זכות זו. הם יכולים ללכת לאלף וועידות אבל אנו אומרים להם: לאף אחד אין סמכות לוותר על סנטימטר אחד מאדמת ירושלים".

הניה הביע פליאה מהשתתפות מדינות ערב בוועידה ותקף את הניסיונות לנרמל את היחסים עם ישראל. "הדבר מהווה חיסול של הסוגייה הפלסטינית". בנוסף מתח הניה ביקורת על תושבי הגדה על שאינם מוחים על קיומה של הוועידה. "ממשלת חמאס דבקה בעקרונות הפלסטינים, ובראשן זכות השיבה, ירושלים, האסירים והגבולות".

גם ברמאללה ניסו עשרות פלסטינים לקיים עצרת מחאה נגד קיום הוועידה, אולם כוחות המשטרה הפלסטינית מיהרו לפזר את המפגינים.

הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, חטיבות סלאח א-דין, החליטה לפעול בשטח על מנת לפגוע בוועידת אנאפוליס. ועדות ההתנגדות הכריזו על מבצע מחאה נגד ועידת אנאפוליס, במסגרתו שיגרו פצצות מרגמה לעבר הנגב המערבי. "על מנת להביע את התנגדותנו לוועידת אנאפוליס ובחירתנו בדרך ההתנגדות, שיגרנו כ-20 פצצות מרגמה לעבר מוצב נחל עוז", נכתב בכרוז מטעמם. "המבצע הזה בא בתגובה לוועידת אנאפוליס, וועידת הפקרת העקרונות הלאומיים, ובתגובה להתקפות נגד בני עמנו בגדה וברצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully