וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון מוצלח בקנה מידה בינלאומי

עומר רבין

27.11.2007 / 13:38

על אף הסאבפריים: הבינלאומי מסכם את הרבעון השלישי ברווח נקי של 215 מיליון שקל – גידול של 79.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

קבוצת "הבינלאומי" פרסמה היום את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2007, המצביעה על גידול משמעותי ברווחים. הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ברבעון ב-215 מיליון שקלים, בהשוואה ל-120 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בגידול של 79.2%. בסך הכל, מתחילת השנה, רשם הבנק רווח נקי של 509 מיליון שקלים – בהשוואה ל404 מיליון בשנה שעברה.

הגידול ברווחים נרשם בכל תחומי הפעילות של הבנק, כאשר הרווח הנקי מפעולות רגילות הגיע במהלך הרבעון לסכום של 186 מיליון שקלים – 55% יותר מאשר ברבעון המקביל של 2006. גורם משמעותי ברווחיות הוא הירידה בהפרשה לחובות המסופקים, בשיעור של 26.7% שנרשמה במהלך התקופה. כמו כן נרשמם גידול משמעותי של 25% בהכנסות התפעוליות והאחרות – בסך של 205 מיליון שקלים. עם זאת, נרשם בבנק גידול גם בהוצאות התפעוליות והאחרות שהסתכמו ב392 מיליון שקלים – עליה של 30%.
עוד מסבירים בבנק את התוצאות בגידול שנרשם בחלקו של הבנק ברווחי חברות כלולות, ובמכירת פעילות קופות הגמל של בנק "אוצר החייל" המשתייך לקבוצה, ואשר הכניס לקופת הבינלאומי 27 מיליון שקלים.

כמו בכל הדו"חות האחרונים בתחום הבנקאות, גם מעל הצגת תוצאות הבינלאומי ריחפה עננת משבר הסאב-פריים בשוק האמריקאי: השקעות הבנק בניירות ערך במט"ח מסתכמות, על פי הנתונים שהוצגו היום, ב1.8 מיליארד דולר. תיק האג"ח של הבנק כולל השגעה באגרות חוב יורובונדס בסך של 1.4 מיליארד דולר כש98% מתוכנו מושקע בקבוצת דירוג A ומעלה, ומתוך תיק זה מסתכמים הפסדי הבנק בברוטו של 4 מיליון דולר. תיק האג"ח השני שהציג הבנק הוא תיק MBS בשווי 306 מיליון דולר שכולו בדירוג AAA ואינו חשוף, לדברי הבינלאומי, למשכנתאות סאב-פריים. השקעות נוספות בתחום המוצרים המובנים והמוצרים המובנים מבוססי סיכון-אשראי בשווי של 117 מיליון דולר, הביאו לבנק להפסד כולל הנמוך מסך של 2 מיליון דולר. בסך הכל, על פי הנתונים, הביא משבר הסאב-פריים למחיקה של פחות מ-6 מיליון דולר מהונו העצמי של הבנק.

בשעה זו עולה מניית "בינלאומי 5" בשיעור של 2.7% במסגרת המסחר בבורסה לניירות ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully