וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יחימוביץ' וסער נגד הלוביסטים

ספי קרופסקי

27.11.2007 / 11:25

לפי הצעת חוק חדשה שהניחו השניים, תוגבל עבודת השדלנים במסדרונות הכנסת. "רק בעלי ההון נהנים מנגישות לפוליטיקאים"

הצעת חוק שהונחה היום (שלישי) על שולחן הכנסת מבקשת להגביל את עבודתם של הלוביסטים ('שדלנים') במסדרונות המשכן. לפי עיקרי ההצעה שהוגשה על ידי ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) וח"כ גדעון סער (ליכוד), הלוביסטים ידרשו לענוד תג זיהוי, וייאסר עליהם לקרוא לח"כים להצבעות.

עוד כתוב בהצעת החוק, כי הלוביסטים ידרשו לשקיפות מלאה בכל הקשור לגורמים אותם הם מייצגים, ואלו יוכלו לפעול בכפוף להיתר רשמי מיוחד שיקבלו מיו"ר הכנסת. חברי הכנסת יחימוביץ' וסער, כותבים בדברי ההסבר, כי "לכאורה פתוחות דלתות הכנסת לפני הציבור כולו. בפועל נהנים בעלי ההון (דרך הלוביסטים- ס.ק.) מנגישות גבוהה לפוליטיקאים באופן שאזרח מן השורה אינו נהנה ממנו".

עוד כותבים סער ויחימוביץ', שניהם עיתונאים בעברם, כי "השדלנים מכירים היטב את עבודת הכנסת, לעיתים מתוקף היותם בעבר עיתונאים, עובדי מדינה, עוזרים פרלמנטריים או אפילו חברי כנסת. כל זאת שעה שהציבור הרחב ברובו המכריע אינו מסוגל לייצר לעצמו נגישות דומה אל המחוקק".

כבר מספר שנים שנערכים נסיונות שונים למסד את תפקיד הלוביסט בכנסת. כיום, יש ללוביסטים נגישות רחבה במסדרונות הכנסת לוועדות השונות ולאזורים מוגבלים נוספים. הלוביסטים נשכרים על ידי ארגונים כאלו ואחרים על מנת לסייע בקידום עמדותיהם, תמורת שכר, אל מול חברי הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully