וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: הוויתור על מסקנות אישיות תמוה

שרון נובק

27.11.2007 / 10:23

שופטי בג"ץ דחו 2 עתירות נגד ועדת וינוגרד, וקבעו כי הוועדה לא תחוייב לפרסם מסקנות אישיות או להזהיר נפגעים פוטנציאליים

בג"ץ דחה הבוקר (שלישי) את עתירת [[התנועה לאיכות השלטון]] ואת עתירת הסניגוריה הצבאית בעניין פרסום מסקנות אישיות בדו"ח [[ועדת וינוגרד]], וקבע כי הוועדה אינה חייבת לפרסם המלצות ומסקנות אישיות, וכי היא אינה חייבת לשגר מכתבי אזהרה לנפגעים פוטנציאליים ממסקנותיה.

בעתירת התנועה לאיכות השלטון נדרש מבג"ץ לחייב את הוועדה לפרסם המלצות אישיות בדו"ח הסופי. נשיאת בית המשפט העליון [[דורית ביניש]], קבעה בדיון הבוקר, כי החלטת הוועדה שלא לכלול בדו"ח הסופי מסקנות אישיות "מעוררת תהיות", בעיקר בהתחשב בעמדת הוועדה בעבר. "מלכתחילה, סברה הוועדה כי בנסיבות מתאימות חובה עליה לפרסם מסקנות אישיות... אך, דומה כי חששה כי מתן זכות טיעון תאריך את משך עבודתה".

עם זאת, הוסיפה ביניש, כי ההחלטה על פרסום מסקנות אישיות נתונה לאחריותה ולשיקול דעתה של הוועדה. "כתב-המינוי אינו מחייב את הוועדה לקבוע מסקנות אישיות דווקא, ועניין זה הושאר לשיקול דעתה של הוועדה".

השופטים דחו גם את עתירת הסניגוריה הצבאית בדרישה לחייב את הוועדה למסור הודעות לקציני וחיילי צה"ל, העלולים להיפגע מההמלצות. הם קבעו, כי הוועדה אינה חייבת להזהיר נפגעים פוטנציאליים, וכי "אין מקום לעתירה ציבורית בנוגע לטענות שעניינן פגיעות אישיות". השופטת ביניש קראה למי מקציני צה"ל שחש נפגע, לעתור בעצמו לבג"ץ. "אם אמנם יש מי שסבור כי נפגע מהממצאים בדו"ח החלקי בלא שניתנה לו זכות טיעון הולמת, פתוחה בפניו הדרך לעתור לבית משפט זה לקבלת סעד משפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully