וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: פיתחנו טיל לטווח 2,000 ק"מ

27.11.2007 / 9:14

שר ההגנה האירני הכריז כי ארצו פיתחה טיל בשם "עשורא" המסוגל להגיע לישראל ולבסיסים אמריקאים. מועד ההצהרה לא מקרי - ניסיון להסיט הזרקור מאנאפוליס

שר ההגנה האירני, מוסטפא מוחמד נג'אר, הכריז (שלישי) כי אירן פיתחה טיל חדש המסוגל להגיע לטווח מוגדל של 2,000 ק"מ. כך מדווחת סוכנות הידיעות האירנית "פארס". הטיל מסוגל להגיע לישראל ולבסיסים אמריקאים במזרח התיכון.

השר האירני לא מסר מהו ההבדל בין טיל זה לבין הטיל "שיהאב 3" הנחשב לטיל האירני בעל הטווח הארוך ביותר. נג'אר רק ציין ששמו של הטיל החדש הוא "עשורא", על שם יום האבל המוסלמי לזכר רצח חוסיין, יורשו של מוחמד. לדברי השר האירני, "ייצור הטיל החדש הוא אחד ההישגים הגדולים של משרד ההגנה".

אירן גונבת את ההצגה

לא במקרה בחרה אירן להכריז הכרזה דרמטית זו ביום ועידת אנאפוליס. אירן מנסה בכל האמצעים לגנוב את ההצגה למשתתפי הוועידה והיא עושה זאת דרך הצהרות ופרובוקציות. הנשיא אחמדינג'ד ומנהיגה הרוחני של אירן, עלי חמינאי, תוקפים בימים האחרונים את הוועידה וקובעים כי היא נועדה לתמוך בציונים.

אירן אף הביעה תמיהה לאחר שבת בריתה, סוריה, הודיעה כי בכוונתה להשתתף בוועידת אנאפוליס. "דמשק לא תיאמה זאת עימנו", מסר בפליאה יועצו של חמינאי, לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully