וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם רה"מ ידבר על ירושלים נצא מהממשלה"

ספי קרופסקי

27.11.2007 / 9:07

יו"ר ש"ס הבהיר חד משמעית כי דיונים בסוגיות הליבה יביאו ליציאת המפלגה. בישראל ביתנו שותקים עד לנאומו של אולמרט

"כל מהלך שיהיו בו וויתורים על ירושלים ובכלל זה ויתורים על נושאי הליבה יביא לסיום דרכה של ש"ס בממשלה". כך הדגיש היום (שלישי) יו"ר המפלגה אלי ישי, ערב הפסגה באנאפוליס.

גורם בכיר במפלגה, הבהיר ביתר חריפות, כי "אם היום בערב בהצהרה של אולמרט הוא ידבר על חלוקת ירושלים, מועצת החכמים של ש"ס תתכנס מייד כדי להביא לסיום הרכבה הנוכחי של הקואליציה". ישי חזר על דבריו כי אולמרט הבהיר לו טרם נסיעתו לארצות הברית, ש"נושאי הליבה לא ידונו, ולא תהיה הצהרה משותפת אלא כל צד יציג את עמדותיו".

בישראל ביתנו, השותפה הקואליציונית השנייה שנמצאת תחת סימן שאלה, העדיפו לא להתבטא ערב הפסגה. לטענת גורמים במפלגה, "אנחנו מעונינים להקשיב לנאומו אל אולמרט, ורק לאחריו נדבר". אולם ח"כ מהסיעה התגאה אתמול, כי "בתחילת הדרך דיברו על אנאפוליס כוועידה בינלאומית שתביא הסכם וידונו על סוגיות הליבה, לאחר לחציה של 'ישראל ביתנו'", לדבריו, "הוועידה הפכה למפגש ו'ההסכם' להצהרה משותפת שלא בטוח שתושג". עוד אמר, כי "לא יעלו סוגיות הליבה".

יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן אמר אתמול בראיון לערוץ הכנסת, כי באנאפוליס "יהיה קוקטייל נהדר, יהיה פוטואופ פנטסטי, אפשר היה באותה הזדמנות לארגן שם מונדיאל". עוד אמר כי "אין שם שום סיכוי לפריצת דרך. אבו-מאזן לא מייצג אף אחד".

בתוך כך, קבוצת רבנים הגיעה אמש לביתו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס, וביקשה ממנו להביא לפרישת ש"ס מהממשלה על רקע הפסגה באנאפוליס. הרב הבהיר להם כי כל ויתור בנושא ירושלים יביא לפרישת ש"ס מהקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully