וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים על בטוח

רועי פינקלשטיין

27.11.2007 / 8:12

מתכוננים לחופשת החורף? לצד בחירת האתר וקניית הציוד כדאי מאד להקדיש מחשבה גם לנושא הביטוח. המדריך המלא כל הדרך אל ההר

גולשי סקי ותיקים אוהבים להתווכח ביניהם - מהו אתר הגלישה הכי שווה, למי ציוד הגלישה הכי מקצועי, והיכן תנאי האפרה-סקי הכי משובחים. על דבר אחר יש הסכמה גורפת בין כל המומחים בענף: לא משנה לאן טסים, באיזה גיל ומהי רמת הגלישה - אסור לוותר על הרחבת פוליסת ביטוח הנסיעות לסקי ולהטסה רפואית.

פוליסות ביטוח נסיעות אינן כוללות בדרך כלל אירועים הנגרמים מפעילות ספורטיווית - בין השאר כתוצאה מפעילות ספורט חורף, הכוללת סקי. כדי לקבל כיסוי ביטוחי לסקי יש לרכוש הרחבה לפוליסה. עם זאת, לבעלי כרטיס פלטינום יש לפעמים כיסוי בסכום מסוים לפעילות סקי, והכיסוי קיים בדרך כלל גם בפוליסות שרוכשים היוצאים לטיולי תרמילאות ארוכים.

מחיר הרחבת הפוליסה הוא 1-2.50 דולרים ליום ותלוי בהיקף ההרחבה ובסכום הכיסוי בסעיפים השונים. הרחבת הביטוח לחופשת סקי הנמשכת שבוע תעלה לכל היותר כ-70 שקל לאדם לכל החופשה (וכמובן, אל תשכחו לבטח את הילדים).

מדובר בסכום נמוך בהרבה ביחס להוצאה הכוללת על החופשה, שיכולה להגיע גם לאלפי יורו במקרה של חופשה משפחתית. מובן שהוא נמוך מהנזק הכספי שעלול להיגרם למי שיספוג במהלך הגלישה, למשל, פגיעה ברצועת הרגל - נזק שעלול להגיע עד עשרות אלפי דולרים, לדברי מלי ביגר, סמנכ"ל ומנהלת אגף ביטוחי חו"ל בהראל.

רוב חברות הביטוח מציעות הרחבה דומה לפוליסת הסקי, אבל כדי שתהיו מכוסים באמת, כדאי לכם לשקול הרחבות נוספות, מעבר למה שמציעה ההרחבה הרגילה. אספנו עבורכם את ההמלצות החשובות בנושא האחריות הביטוחית לחופשות סקי, על כל צרה שלא תבוא.

1. הוצאות רפואיות

בכלל בריאות מציינים כי חשוב מאוד לוודא שאין הגבלה להוצאות רפואיות, כגון עלות יום אשפוז, ניתוחים, שכר מנתח, תרופות והוצאות רפואיות אחרות שלא בעת אשפוז.

2. תקופת הביטוח

שי פלדמן, סמנכ"ל השיווק של AIG ישראל, מציין כי יש לשים לב לכיסוי מלא של כל תקופת הנסיעה. זאב פרידמן, היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות, ממליץ בכל נסיעה - לחופשת סקי או לא - לרכוש את ביטוח הנסיעות מיד לאחר שקונים את כרטיס הטיסה, משום שהוא כולל כיסוי למקרה של ביטול הטיסה באירועים מסוימים - כמו מוות של בן משפחה קרוב.

3. עבר רפואי

רויטל בן נתן, מנכ"ל דוידוף סוכנות לביטוח, מציינת שאם סובלים ממחלה או מבעיה רפואית, יש להצהיר עליהן מראש ולוודא קבלת פתרון רחב. בארגון אמון הציבור מוסיפים כי ביטוחי נסיעות יכולים שלא לכלול כיסוי ביטוחי בגין בעיות רפואיות קודמות, ולכן חשוב לשים לב אילו תנאים קיימים בביטוח, כדי לא להישאר ללא כיסוי בשעת הצורך. אלינה לושי, מנהלת תחום הביטוח ברשת למטייל, מציינת שהביטוחים הסטנדרטיים אינם כוללים החמרה במצב בריאותי קיים ואינם מכסים נשים בהיריון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

4. פינוי אווירי

בסקי נדרש לא פעם פינוי אוווירי לבית החולים. חובבי סקי ותיקים מכירים את המראה של מסוק הנוחת באתר ומפנה פצוע מתאונת גלישה. ההמלצה היא לבדוק כי קיים כיסוי לפינוי אווירי ממקום האירוע לבית חולים קרוב ולוודא שהסכום אינו מוגבל.

ייתכן שיהיה גם צורך בהפעלת מסוק לצורך חילוץ שאינו בהכרח רפואי. ניר סלונים, גולש בסנובורד, מספר כי לפני כמה שנים חולץ מאתר סקי באוסטריה לאחר שנתקע על ההר במקום שבו לא ניתן היה להמשיך לגלוש. גולשים שראו אותו מלמטה הזעיקו חילוץ, ואולם הדרך היחידה האפשרית היתה במסוק. סלונים שילם על החילוץ 1,300 יורו, אך לא קיבל החזר - מאחר שלא היה מדובר בחילוץ בשל פציעה. זהו אמנם מקרה נדיר, אבל בן נתן ממליצה לבדוק את האפשרות לשלב בפוליסה גם כיסוי של איתור וחילוץ.

5. הטסה רפואית

לאחר הפינוי מאתר הסקי נדרשת בחלק מהמקרים העברה להמשך טיפול בבית חולים בישראל - למשל כשאין צורך בהתערבות כירורגית מיידית, או כששירותי הרפואה במקום אינם מספקים. לפיכך חשוב לבדוק שהפוליסה כוללת גם כיסוי רפואי מלא להטסה רפואית מכל סוג שהוא לישראל. ברוב הפוליסות מרכיב זה נכלל ממילא בתוך ההרחבה לסקי, אך יש לוודא זאת.

6. טיפול רפואי מתמשך

ביטוח הנסיעות מיועד רק לתקופת הנסיעה. הוא נפסק כאשר חוזרים הביתה. מה קורה כאשר נדרשים להמשך טיפול רפואי, למשל פיזיותרפיה? ייתכן שביטוח הבריאות המשלים שלכם בקופת החולים או הביטוח הפרטי שלכם מכסים חלק מהאפשרויות. יש גם אפשרות לרכוש כיסוי להמשך טיפול בישראל, אבל שימו לב שכיסוי כזה מוגבל בדרך כלל ל-90 יום מהחזרה מחו"ל, וכי מחירו מייקר את הפוליסה ויכול להגיע לפרמיה בודדת נוספת של 15 דולר.

7. נכות

עו"ד כרמי בוסתנאי, מומחה לתביעות נזיקין, מציין כי נוסף על הסעיפים הקשורים בהוצאות רפואיות בעקבות פציעה בסקי, חשוב לדאוג לכיסוי גם במקרים של נכות מתמשכת. לדבריו, ההרחבה הסטנדרטית לסקי מעניקה פיצוי זעום וסמלי בלבד - 10,000 עד 15 אלף דולר לנכות לצמיתות של 100% ואף פחות בעבור אחוזי נכות נמוכים יותר.

מטרת ההרחבה למקרה של נכות היא לדאוג לכך שגובה הפיצוי שתקבלו יהיה ריאלי. לדברי בוסתנאי, ניתן לעשות כך בשתי דרכים: במסגרת תשלום פרמיה נוספת כחלק מההרחבה לסקי, או במסגרת הרחבה לביטוח התאונות האישיות הפרטי שלכם או לביטוח המנהלים בעבודה - ביטוחים שאינם כוללים תמיד פגיעה במסגרת סקי.

8. אובדן כושר עבודה

בוסתנאי מציין: "אין בפוליסה המיוחדת לסקי פיצוי כלשהו על אובדן כושר עבודה, ואם נגרם אובדן כושר עבודה, ההפסד כולו שלכם". כדי להיות מוגנים במקרה כזה, אפשר לרכוש פוליסת ביטוח שכוללת כיסוי לאובדן כושר עבודה, גם אם נגרם כתוצאה מסקי

9. ביטוח צד שלישי

מקרה אחר שיש צורך להתגונן מפניו הוא הגשת תלונה כנגדכם מצד גולש אחר שהתנגשתם בו ושנגרם לו נזק. מומלץ לדאוג לביטוח צד שלישי הכולל כיסוי למקרה כזה.

10. מטען

ללא קשר להרחבת הביטוח לסקי, ביטוח הנסיעות לחו"ל כולל כיסוי למטען שלוקחים, ולכן חשוב לבדוק כי הפוליסה מכסה אובדן או גניבה בסכום סביר. רונן כ"ץ, מנכ"ל סקי דיל, מציין שחשוב לבדוק מהו גבול האחריות לכל פריט המכוסה בביטוח, במיוחד כאשר נוסעים עם פריטים יקרים, כמו אלה הנכללים בציוד הסקי שלכם. גולשים ששוכרים ציוד באתר עצמו ישלמו את דמי הביטוח לאתר ההשכרה.

11. הפעלת הביטוח

לכל חברת ביטוח יש מוקד הפועל 24 שעות ביממה, ובמקרים של פציעות יש צורך להודיע באופן מיידי למוקד כדי שיוכל לסייע. חשוב להצטייד מראש במספרי הטלפון של המוקד ושל חברת הביטוח בישראל. באמון הציבור מציינים כי בעת הגשת תביעה לסוכן או לחברת ביטוח אמור המבוטח לקבל את התשלום בתוך 30 יום מהרגע שבו קיבלו הסוכן או החברה את כל המידע הדרוש לבירור התביעה. המלצת הארגון היא להגיש את המסמכים מהר ככל האפשר.

כמה זה עולה?

המחיר להרחבת פוליסת הביטוח לסקי הוא 1-2.50 דולרים ליום. ההוצאה לאדם על ההרחבה לחופשת סקי הנמשכת שבוע תהיה לא יותר מ-70 שקל לכל החופשה

שימו לב! - חשוב לבדוק שהפוליסה כוללת גם כיסוי רפואי מלא להטסה רפואית מכל סוג שהוא לארץ. ברוב הפוליסות מרכיב זה נכלל ממילא בתוך ההרחבה לסקי, אך יש לוודא זאת.

משאירים את הביטוח במגירה

אחרי שכבר עשיתם ביטוח שמכסה את כל האפשרויות הכי נוראות, הנה כמה המלצות מעשיות של מומחים בענף שיעזרו לכם לעבור את החופשה בשלום ולהשאיר את הפוליסה ללא שימוש:

* לצורך הגלישה נדרשים שרירי רגליים חזקים ואגן יציב. עוד לפני הנסיעה כדאי להכין את הגוף למאמץ הגופני, וזאת על ידי עבודה על חיזוק השרירים, על הגמישות ועל סיבולת הלב-ריאה. מועדונים שונים מציעים קורסי הכנה לסקי עם סקימולטור. רשת מועדוני הכושר Go-Active מציעה קורס במחיר 250 שקל למנויים ו-500 שקל לכל השאר; רשת סקימולטור מציעה אימוני הכנה ב-220 שקל (חמישה מפגשים ב-985 שקל).

* לפני הגלישה מומלץ לעשות חימום קצר ואחריו תרגילי מתיחה ושחרור - כך מציע יורם אילת, מבעלי Go-Active. אילת ממליץ גם להימנע מישיבה על מעלית הסקי כשהרגליים תלויות באוויר, משום שהפעולה עלולה לשבש את דיוק התגובות השריריות כשתרדו מהמעלית.

* הקפידו לגלוש באתר ובמסלולים המתאימים לרמתכם. חבשו קסדה. אם אתם גולשים בסנובורד, השתמשו בכפפות עם הגנה לשורש כף היד.

* ברשת ריקושט מזכירים כי במהלך הסקי יש להקפיד על שתייה מרובה. הקור והשלג מטעים, אך מדובר בפעילות שבה מאבדים נוזלים רבים.

* חובה להרכיב משקפי סקי או משקפי שמש כדי להגן על העיניים ולהקפיד למרוח קרם הגנה בשל מזג האוויר המטעה והקרינה הגבוהה.

* יש להתאים את הציוד לרמת הגלישה, סגנון הגלישה, מבנה הגוף ורמת הבטיחות. לפני הנסיעה ובמהלך החופשה יש לוודא שסכיני המגלשיים חדים ובסיס המגלש אינו מחורץ מדי או יבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully