וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: ארה"ב לא תכפה את חזונה בוועידה

ספי קרופסקי

26.11.2007 / 23:06

נשיא ארה"ב נפגש עם אולמרט ולאחר מכן עם אבו-מאזן, ואמר שהוא אופטימי. רה"מ: מקווה שיתחיל מו"מ רציני. ערוץ 2: ישראל דחתה הצעה למו"מ על הסדר קבע כבר השבוע בארה"ב

"אני שמח להיות כאן עם עמיתיי, הפעם זה שונה, מכיוון שהולכים להיות לנו משתתפים רבים במה שאני מקווה שיהיה ההתחלה של תהליך הדברות אמיתי עם הפלסטינים". כך בירך ראש הממשלה אהוד אולמרט את נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בפגישתם היום (שני), שנועדה לפתוח את הפסגת הבינלאומית באנאפוליס.

ראש הממשלה הודה לנשיא האמריקאי על מאמציו להביא לקיומה של הוועידה, "כדי להגיע לנקודה ממנה אנו נשב למשא ומתן יחד עם הפלסטינים בירושלים, במאמץ להגיע להסכם שיביא תקווה לאזרחים בישראל". על פי ההערכות בערוץ 2, אולמרט ציין שהפגישות ייערכו בירושלים לאחר שסרב לפתוח במשא ומתן על הסדר קבע כבר ביום רביעי בארצות הברית. על פי הדיווח, בישראל חוששים ממעורבות יתר של האמריקאים במשא ומתן.

הנשיא בוש אמר בתגובה לדברי אולמרט, כי הוא "ממתין בציפייה להמשך הדיאלוג איתך ועם אבו מאזן כדי לבחון האם שלום הוא דבר אפשרי". בוש סיכם כי "אני אופטימי, ואני יודע שגם אתה אופטימי".

לאחר הפגישה אם אולמרט נפגש בוש גם עם יו"ר הרשות אבו-מאזן. במסיבת העיתונאים המשותפת אמר הנשיא האמריקאי, כי ארצו לא תכפה את חזונה על הצדדים באנאפוליס, אך תושיט סיוע. אבו-מאזן הודה על ההזדמנות להיפגש עם בוש, וכינה את היוזמה האמריקאית לכנס את אנאפוליס "יוזמה היסטורית". יו"ר הרשות הוסיף והביע את תקוותו, כי אנאפוליס תאפשר להרחיב את המגעים גם לנושאי הקבע, ובסופו של דבר תוביל לחתימה על הסכם שלום בין ישראל והפלסטינים, הסכם שלדבריו יביא יציבות וביטחון.

"הצהרה משותפת - עוד הערב"

בתוך כך, אמר חבר צוות המו"מ הפלסטיני יאסר עבד רבו אמר מוקדם יותר כי "בתוך זמן קצר יושלם ניסוחה של הצהרה משותפת בין הישראלים לפלסטינים, והיא תוצג עוד הערב". לדבריו, ההצהרה תתבסס על עקרונות מפת הדרכים והחלטות בינלאומיות, וכבר קיבלה את ברכת הממשל בארצות הברית.

משעות הצהרים הגיעו אלפי בני אדם להשתתף בעצרת לסיכול ועידת אנאפוליס ברחבת הכותל בירושלים. הערב צפויה להתקיים עצרת מחאה נוספת בארגון מועצת יש"ע מול בית ראש הממשלה בעיר.

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully