וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל רעשי האדמה: אושר חוק לחיזוק מבנים

ספי קרופסקי

26.11.2007 / 19:23

לפי עיקרי החוק, יוענק פטור מהיטל השבחה למבנים שנבנו לפני יותר מ-27 שנים. בשבוע האחרון הורגשו 2 רעידות אדמה

הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית חוק לעידוד חיזוק מבנים במקרה של רעידות אדמה. החוק, שהועבר במהלך בזק בשל רעידות האדמה האחרונות שהורגשו בשבוע האחרון, עבר ברוב של 13 ח"כים ללא מתנגדים או נמנעים.

לפי עיקרי הצעת החוק, יוענק פטור מהיטל השבחה למבנים שנבנו על עמודים לפני שנת 1980 ויבחרו לחזק את המבנה לקראת רעידות האדמה. באזורי הפריפריה יינתן פטור מלא מהיטל השבחה, בעוד במרכז הארץ יינתן פטור של 90%.

ח"כ אופיר פז-פינס (עבודה) שהביא את הצעת החוק לדיון המחודש, הסביר כי "מטרתה של הצעת החוק היא להפוך את חיזוק המבנה לכדאית מבחינה כלכלית הו לקבלן והן לבעלי הדירות". עם זאת, אמר פינס כי "לא ניתן להגיד ביושר שהחוק יגרום לחיזוק מבנים באופן עצמאי בפריפריה לכדאי מבחינה כלכלית, למעט באזורים בהם הביקוש גבוה".

2 רעידות אדמה בעצמה 4

בשבוע שעבר, לאחר רעידת האדמה הראשונה בעוצמה 4.2 שהורגשה ברחבי הארץ, יו"ר הכנסת דליה איציק החליטה בהליך חריג מאד להפוך נאום בן דקה של יו"ר סיעת בל"ד, [[ג'מאל זחאלקה]], בנושא אי המוכנות של ישראל לרעידות אדמה, להצעה לסדר. איציק הודיעה שתבקש מכל השרים הרלוונטיים להביא תשובות לגבי המוכנות של משרדיהם.

בליל שבת האחרון הורגשה רעידת אדמה נוספת בעוצמה 4.1 בסולם ריכטר. במכון הגיאופיזי אמרו כי מוקד הרעידה היה בשפלה, אירוע נדיר יחסית. המכשירים במכון קלטו את הרעידה בכל הארץ, ודיווחים התקבלו ממודיעין, ראשון לציון, בית שמש, רחובות, אך גם מירושלים ומהקריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully