וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תדרוש: צווי מניעה למורים

26.11.2007 / 19:50

בשל הקיפאון במו"מ בין הצדדים, החליטו שרי האוצר והחינוך לפנות לביה"ד לעבודה. המורים: אוי למדינה שתכפה על מוריה ללמד

הממשלה החליטה לפנות לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה למורי ארגון המורים השובתים. כך הודיעו הערב (שני) שר האוצר רוני בר-און ושרת החינוך יולי תמיר במסיבת עיתונאים שכינסו בירושלים. "לממשלה לא נותרה ברירה, ולכן החליטה לנקוט בצעד שיוציא את המערכת מקיפאון", אמר בר-און, "בחודש האחרון המשא ומתן לא זז מילימטר".

בקול ישראל דווח, כי שרת החינוך פנתה למורים, ואמרה שהממשלה פתוחה להמשך ההידברות עמם על הרפורמה כדי להגיע להסכם. עם זאת, תמיר ובר-און האשימו את ארגון המורים כי מטרתו היחידה היא לטרפד את הרפורמה במערכת החינוך, ולמנוע את יישומה.

"חבל שהממשלה רצה לבית הדין בכל פעם שנראה לה שהמשא ומתן לא הולך", אמרה הערב דוברת ארגון המורים העל-יסודיים קרן שקד בתגובה לדברי בר-און ותמיר. "אנחנו מקווים שבית הדין לא יוציא צווי מניעה, מאחר ואנחנו איגוד עובדים יציב והמאבק שלנו לגיטימי. אוי למערכת החינוך שתחזיר מורים תחת צווי ריתוק לבתי הספר".

שקד תקפה את התנהלות הממשלה, ואמרה כי באוצר רוצים לנהל את מערכת החינוך כחברה כלכלית, ומציעים הצעות שלא ישפרו אותה. "משמעות דרישות האוצר היא לא רפורמה, אלא ניסיון להוזיל את עלות שעת המורה".

"להוציא צו מניעה לשרת החינוך"



ח"כ זהבה גלאון (מרצ-יחד) מתחה ביקורת חריפה על החלטת שרי האוצר והחינוך וכינתה אותה ברוטלית. "לא יתכן שאחרי 42 ימי שביתה מוצדקת, השרים פונים לבית הדין במקום להודיע על העלאת שכר המורים והצלת מערכת החינוך". גם ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) תקפה את ההחלטה, ואמרה כי מדובר בצעד כוחני. "מי שמעלה על דעתו שאפשר לאלץ מורים לחנך בכוח את ילדינו – אין לו מושג בחינוך".

"החלטת השרים לבקש צווי מניעה היא צעד של יאוש המעיד על איבוד עשתונות מוחלט של הממשלה", אמר ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי-מפד"ל). "שרת חינוך שתומכת בצווי מניעה למורים אינה ראויה לתפקידה ויש להוציא דווקא לה צו מניעה מלשמש שרת חינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully