וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלב: ארה"ב מחפשת הצלחה על חשבוננו

ספי קרופסקי

26.11.2007 / 21:37

וואלה! חדשות הציגה שאלון זהה לח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית על ועידת אנאפוליס. הפעם: זבולון אורלב יו"ר המפד"ל

למה אולמרט הולך לאנאפוליס?

"אולמרט עצמו הודה כי הוא אינו פופולרי, והוא יודע למה. אולמרט יודע כי מעל ראשו מרחפות ארבע חקירות פליליות. בנוסף, ועדת וינוגרד עומדת לפרסם את מסקנותיה הסופיות, שגם אם אין בהן מסקנות אישיות יש בהן ביקורת נוקבת על ההתנהלות הכושלת ועל מחדליה החמורים של הממשלה. אין ספק כי ניתוב סדר היום מכל הצרות האלה ל'אופק' מדיני כביכול, הוא מרשם בדוק לדחיקת הצרות האמיתיות לקרן זווית. אולמרט סבור שהזרקורים של ועידה בינלאומית יסנוורו את עיני הציבור.

האם האמריקאים באמת מעוניינים להשכין שלום?

"אני מאמין בכנותם - על-פי שיטתם. בודאי יש לנשיא בוש ולשרת החוץ שלו אינטרס להראות הישג בינלאומי. מה אכפת להם לחייב את מדינת ישראל בתשלום מחירי ביטחון וטריטוריה על חשבון הגדלת יוקרתם? הם רק יכולים להרוויח מכך".

מה ייצא מהוועידה?

"נזק מדיני למדינת ישראל. הסורים קיבלו הכשר בינלאומי לבוא במשפחת העמים, מבלי להתנער מציר הרשע. ארה"ב יצרה קואליציה ערבית כמעט מקיר לקיר נגד תביעותיה של מדינת ישראל ותמיכה בתביעות הפלסטיניות לזכות השיבה, גבולות 67' וריבונות בירושלים ובאגן הקדוש".

מה יקרה אם היא תיכשל?

"כשלון הועידה ייתן לגיטימציה להגברת הטרור נגד מדינת ישראל ולהמשך ההסתה והאנטישמיות בעולם הערבי ובעולם כולו. אין ספק כי מדינת ישראל, העומדת יחידה מול חמישים מדינות ערביות ואירופאיות, תצטרך לשאת באשמת הכשלון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

האם אתה רואה סיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים בעתיד הנראה לעין?

"לצערי, כל עוד הפלסטינים אינם מאורגנים כחברה שגמרה אומר לעשות שלום, תוך הכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, תוך הבנה כי ייאלצו לוותר לחלוטין על 'זכות השיבה' וגבולות 67' ותוך ידיעה כי לא תהיה ריבונות פלסטינית באגן הקדוש – אין כל סיכוי לתהליך מדיני אמיתי".

אם לא, מתי כן יהיה שלום ומה צריך לקרות לפני?

"תנאי הכרחי ומוקדם לכל תהליך שלום הוא שהחברה הפלסטינית תמגר את הטרור, תשתלט על על אירגוני הטרור ותפרק אותם. הביטוי לכך יהיה צריך לבוא בראש ובראשונה בספרי הלימוד, בתכניות הלימודים בבתי-הספר הפלסטינים - שכיום מחנכים למחיקת ההיסטוריה היהודית ולהכחשת השואה ומהווים חממה לגידול שאהידים. צריך סבלנות, וכמו בהסברה למניעת תאונות דרכים: 'הממהר - מצטער'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully