וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המהומות חוזרות לצרפת?

שי אילן

26.11.2007 / 15:47

לילה סוער עבר על וילייה לה בל, לאחר שתאונה עם המשטרה הביאה למות שני צעירים - בדומה לתקרית שגרמה למהומות לפני שנתיים

העיר וילייה לה בל, צפונית ל[[פריס]] שבצרפת, עברה לילה של מהומות, בעקבות מות שני צעירים בתאונה עם המשטרה. מחיר ההתפרעות מזכיר את המהומות הקשות לפני כשנתיים בפריס וברחבי צרפת, גם אז בעקבות מותם של צעירים בעימות עם המשטרה. תחנת משטרה אחת הוצתה, תחנה נוספת נבזזה, עשרות מכוניות הוצתו וכעשרים שוטרים נפצעו.

בתאונה הקשה פגעה מכונית משטרה באופנוע קל, עליו רכבו שני צעירים בלי קסדות. מכונית המשטרה, על פי ממצאי החקירה, גררה את רוכבי האופנוע לאורך 20 מטר לפני שעצרה. המהומה התלקחה במהירות. העיתון הצרפתי "לה מונד" מספר שכמה עשרות בני אדם צפו בניסיונות החילוץ וההחייאה של הכבאים שהגיעו לזירה, ושהאווירה הייתה מתוחה מהרגע הראשון. עדי ראייה אמרו שהמשטרה הזעיקה מיד ניידת נוספת לחלץ את השוטרים שנפגעו, אבל הם לא הגישו כל עזרה לצעירים.

"מתייחסים אלינו כמו אל זבל"

צעירי וילייה לה בל צברו כבר ניסיון בארגון מהומות. האזור מוגדר "בעל רגישות אורבנית", ותחושות הקיפוח בו קשות מלכתחילה. לא עבר זמן רב ובמקום התאונה נאספו מאות צעירים, רובם רעולי פנים, חמושים במוטות ברזל, אלות ובקבוקי זכוכית. הצתת המכוניות ופחי הזבל הייתה כמעט מעשה אוטומטי. המשטרה דיווחה שבכמה מקרים, הצעירים היו חמושים בבקבוקי מולוטוב. הם השמיעו קללות כלפי המשטרה וקראו לשוטרים "רוצחים". הצעירים תקפו מטרות מרוחקות זו מזו והקשו בכך על השוטרים לעצור את ההתפרעויות.

"מתייחסים אלינו כמו אל זבל", אמר אחד הצעירים לעיתונאי. בחירתו של סרקוזי, שהיה שר הפנים בעת המהומות הקודמות וכינה את המתפרעים "אספסוף" הוסיפה גם היא לתחושת האובדן של תושבי הפרברים. צרפת, שזוכרת את השבועות הארוכים של המהומות, ממתינה כעת בחשש למה שיקרה בלילות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully