וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה ויתרה רק כדי להגיע לאנאפוליס"

ספי קרופסקי

26.11.2007 / 15:07

סיעת הליכוד תקפה את מהלכיה המדיניים של הממשלה ערב הפסגה באנאפוליס. שלום: רה"מ מנסה להסיט תשומת הלב מווינוגרד

"אנחנו רוצים בהרחבת התהליך המדיני, רוצים בהידברות ובשלום אמיתי. וכדי להשיג שלום אמיתי צריך ממשלה חזקה ושותף פלסטיני חזק המחויב לשלום. היום יש שם ישות חלשה, ובישראל ממשלה שעשתה שרשרת ויתורים רק כדי להגיע לאנאפוליס". כך אמר היום (שני) יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד.

ערב הפסגה הבינלאומית באנאפוליס, הקולות שנשמעו בליכוד לגבי מהלכיה המדיניים של הממשלה היו ברורים. ח"כ סילבן שלום אמר כי "ההחלטה ללכת לאנאפוליס נועדה להסיט את תשומת הלב הציבורית מדוח וינוגרד ומהחקירות ולקבוע סדר יום חדש". לדבריו, "הפערים בין העמדות הישראליות והפלסטיניות גדולים מאוד. האם יש מי שמאמין שאבו-מאזן יוכל לקבל את מה שערפאת דחה? או שמא הממשלה רוצה להציע יותר ממה שברק הציע?".

שלום חזר על דבריו מאתמול, לפיהם "נשבר הקו המרכזי של אבחנה ברורה בין העולם הערבי המתון לבין ציר הרשע". לדבריו, "זוהי תקיעת סכין בגבן של המדינות המתונות, כשאסד קיבל אישור להשתתפות מאחמדינג'ד וממשיך לתת חסות לחמאס ולחיזבאללה. גם אולמרט, גם אבו-מאזן וגם בוש זקוקים לשיקום הפופולאריות הציבורית שלהם וזו מטרת הוועידה".

יו"ר הסיעה גדעון סער, התייחס לפסגה בציניות, ואמר כי "הבוקר בפקקים הארוכים בכניסה לירושלים ניתן היה להרגיש את פעמי השלום, עקב ההתראות לפיגועים". לדבריו, "זו ממשלה מפלסטלינה שאינה יכולה לעמוד על שום דבר".

ח"כ לימור לבנת אמרה כי "דפוס הפעולה הכושל של אולמרט חוזר על עצמו כל הזמן, גם בהליכה לאנאפוליס, גם במו"מ וגם בוויתורים חסרי התקדים", שלדבריה של לבנת, "יהיו בכיה לדורות וזאת עוד לפני שהשיחות בכלל התחילו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully