וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: ארה"ב מתערבת בבחירות ברוסיה

26.11.2007 / 15:06

נשיא רוסיה טען שהארגון האירופי לשיתוף פעולה החליט לא לפקח על הבחירות בהמלצת ארה"ב והבטיח "לקחת זאת בחשבון"

רוסיה טוענת כי בידה מידע, לפיו [[ארצות הברית]] השפיעה על הארגון האירופי לשיתוף פעולה (OSCE) להוציא את הפקחים שהיו אמורים לנטר את הבחירות בשבוע הבא. הארגון הוציא את הפקחים בתחילת החודש, בטענה שהרשויות הרוסיות מפריעות לעבודתם. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי הוא קיבל את המידע על כך שמשרד החוץ האמריקאי מעורב בהחלטה. "אנחנו בהחלט ניקח זאת בחשבון ביחסים ההדדיים של מדינותינו", אמר [[פוטין]].

דוברת הארגון אורדור גונרסדורטיר שללה את הטענות הרוסיות מכל וכל. "ההחלטה לא התקבלה על סמך המלצת מדינה כלשהי", אמרה. "היא התקבלה אך ורק עקב חוסר היכולת שלנו לבצע פיקוח. היא גם אמרה שעזיבת הפקחים אינה צעד שנועד בשום אופן להשפיע על תוצאות הבחירות ברוסיה".

ובתוך כך גינה נשיא האיחוד האירופי, חוזה מנואל ברוסו, את התייחסות השלטונות ברוסיה למפגיני האופוזיציה. "הדיווחים על אלימות משטרתית ומעצר של פוליטיקאים ומפגינים שוחרי שלום הם מדאיגים", אמר ברוסו. הוא הדגיש שזכות הדיבור וההפגנה הן זכויות אדם בסיסיות והביע צער על היד הקשה שבה נקטה המשטרה נגד המפגינים. אתמול עצרה המשטרה ברוסיה מאות מפגינים בסנט פטרסבורג ועל פי דיווחים של עדי ראייה, לפני מעצרם היא הכתה אותם באלות ובאגרופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully