וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה שיוצג באנאפוליס - דיון אנורקטי"

ספי קרופסקי

26.11.2007 / 13:47

וואלה! חדשות הציגה שאלון זהה לח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית על ועידת אנאפוליס. הפעם: אחמד טיבי מרע"מ תע"ל

למה אולמרט הולך לאנאפוליס?

"אולמרט שמח מאוד להיענות להזמנה ולהציג מצב של אג'נדה מדינית. הוא אף רצה, להערכתי, לפני חודשיים-שלושה שיהיו דיונים רציניים בנושאי הליבה, אך מה שמוצג היום הוא משהו אנורקטי ששונה ממה שרצו חלק מהמשתתפים, לרבות הפלסטינים, שיעלה בוועידה".

האם האמריקאים באמת מעוניינים להשכין שלום?

"יוזמת הוועידה באה מהממשל האמריקאי שחש צורך לשווק את עצמו מחדש כמי שמתניע תהליכים מדיניים למול הכישלון הצורב שלו בעירק וירידת קרנו של הממשל לרבות הנשיא בוש. כמובן שהסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא הנושא החשוב והאטרקטיבי ביותר כדי לזמן אליו מנהיגי עולם".

מה ייצא מהוועידה?

"הכל מוסכם מראש. אין במפגש הזה משא ומתן אבל תהיה כאן הסכמה להקמת ועדות והשקת תהליך משא ומתן על נושאי הליבה, כלומר, נושאים של פיתרון הקבע – ירושלים, פליטים, גבולות, התנחלויות ומים. אולי יהיה הסכם על קיום מפגש בבירות אחרות אך הדבר הזה טרם סוכם".

מה יקרה אם היא תיכשל?

"הוועידה הזאת לא תצליח ולא תיכשל מאחר ואין תהליך משא ומתן במפגש הזה, כי הרי לא מדובר בוועידה אלא במפגש בינלאומי שלא יתקיים בו משא ומתן. ולכן, כיניתי את המפגש הזה 'non-event' (לא אירוע - ס.ק.). חשיבות מסויימת תהיה לדבריו של הנשיא בוש, במיוחד אם יהיה בהם חידוש, אך רבים מטילים ספק בכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האם אתה רואה סיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים בעתיד הנראה לעין?

"הסכם לא יהיה בשנה הבאה או בזו שלאחריה. ממשלת ישראל אפילו אינה מוכנה לתחום את השיחות בלו"ז מוסכם עם נקודת התחלה ונקודת סיום. שלום יהיה רק כשישראל תפנים את הצורך לסיים את הכיבוש ותפסיק את ניסיונותיה להסדיר מחדש את הכיבוש. זה לא נראה באופק. המטענים הפסיכולוגים והרגשיים והפחדים הקיימים ניתנים לגישור באמצעות קיום תהליך מדיני רציני שיוביל להכרעה.

אם לא, מתי כן יהיה שלום ומה צריך לקרות לפני?

"עיקרון כזה לא יכול להתממש כל עוד ישראל זורעת התנחלויות וחומה בלב הגדה המערבית ומחלקת אותה כמו גבינה שוויצרית, ומונעת כך למעשה אפשרות הקמת מדינה פלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה עם רצף טריטוריאלי כמתחייב מן ההסכמים. על הציבור בישראל להבין היטב כי ישראל לא 'נותנת' שטחים שהם שלה אלא 'מחזירה' שטחים שהיא כבשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully