וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פרשת שחיתות במשרד הביטחון

יהושע בריינר

26.11.2007 / 13:32

12 נגדים, אזרחים עובדי צה"ל ועובדי משרד הביטחון חשודים שמכרו מכוניות ממגרש בצריפין תמורת שוחד וטובות הנאה

הותר לפרסום כי הבוקר (שני) עצרה משטרת ישראל 12 אנשי מערכת הבטחון, בהם נגדים בכירים, אזרחים עובדי צה"ל ועובדי משרד הביטחון, בחשד ללקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות חמורות, גניבת חלקי רכב, מרמה והפרת אמונים. החשודים נעצרו בתום חקירה סמויה שנוהלה במשך כמה חודשים על ידי על ידי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות, חוקרי הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב) ומצ"ח.

החקירה החלה כאשר לידי החוקרים הגיע מידע בנוגע להתנהלות לקויה במגרש כלי הרכב של משרד הביטחון בצריפין, בו חונים כלי רכב של משרד הביטחון שיצאו משימוש. מהחקירה עולה כי מנהל המגרש, תושב תל אביב כבן 60, מכר עם חבריו את כלי הרכב לבעלי עניין ולקרובי משפחה, תמורת שוחד וקבלת טובות הונאה שונות.

החשודים הציגו את המכוניות כבעלות בעיות מכניות קשות, כדי להוזיל באופן משמעותי את ערכן. לאחר מכן מכרו אותן למקורביהם ולבעלי עניין אחרים במחיר "מציאה". להערכת החוקרים, מדובר במאות כלי רכב שנמכרו והעלו ורווחים בגובה עשרות אלפי שקלים.

מעשי המרמה נמשכו שנים

במסגרת החקירה התגלו ראיות הקושרות לכאורה את החשודים לעבירות החמורות. בשעות הבוקר המוקדמות נעצרו החשודים והובאו לחקירה לאחר חיפושים נרחבים שנערכו בבתיהם. על פי החשד, נמשכו מעשי המרמה לאורך שנים.

"מדובר בפרשייה חמורה ביותר שחייבים לתת עליה את הדעת", אמר גורם המעורב בחקירה. "המעצרים היום הם רק ההתחלה ואנו צופים מעצרים נוספים לאחר שתסתיים חקירת העצורים".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון מקפיד על טוהר המידות וכללי מנהל תקין. המשרד רואה בחומרה רבה את המקרה ויסייע ככל שיידרש בהמשך הטיפול בנושא. במידה שהחשדטת כלפי החשודים יתאמתו, יפעל המשרד למיצוי הדין עם החשודים בכל המישורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully